به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود: دشمنان تصور می کردند با این حملات تروریستی می توانند خللی بر اراده و عزم ملت ایران وارد کنند ولی با اقتدار نیروهای امنیتی ، انتظامی و نظامی ناکام ماندند.
وی ضمن تقدیر از اقتدار نیروهای نظامی در مدیریت حوادث تروریستی تهران گفت: سپاه و نیورهای امنیتی در این حوادث با مدیریت دقیق توانستند کاری کنند که با کمترین آسیب به ملت ایران تروریست ها را به هلاکت برساند.
وی مهمترین هدف تروریست ها را ایجاد فضای رعب و وحشت در بین مردم دانست و گفت:اگر این حوادث از بعد بین المللی بررسی شود نتیجه این است که دشمنان کشورمان در 6 سال اخیر به شکست های بزرگی در مقابل ایران رسیده اند و در حوادث اخیر نیز عملیات کور و نافرجام آنان با اقتدار نیروهای نظامی کنترل شد .
امام جمعه دزفول به رشادت های سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشور اشاره کرد و گفت:با وجود مجاهدت های خاموش این سربازان دهها تیم تروریستی که در این مدت قصد داشتند در کشورمان ناامنی ایجاد کنند متلاشی شده اند.
امام جمعه دزفول ملت ایران را نیازمند اتحاد و انسجام بیشتری دانست و گفت: الان مشخص شد که چرا باید مدافعان حرم به سوریه و عراق عزیمت کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: سپاه اعلام کرده است که انتقام خون شهدا را از تروریست ها خواهد گرفت و انشالله به اقتدار کامل تروریستها را بر سر جایشان خواهند نشاند.
خطیب جمعه دزفول به وضعیت منطقه نیز اشاره کرد و گفت:رئیس جمهوری آمریکا با سفر به منطقه تلاش کرد ائتلاف عربی ضد ایرانی با محوریت عربستان ایجاد کند که شکست خود و اکنون علاوه بر قطر کشورهای کویت و لبنان نیز از ایران حمایت کردند و امیر قطر نیز ایران را یک قدرت منطقه ای خطاب کرده است.
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های امروز میلاد فرخنده امام حسن مجتبی (ع) ،تشرف پیامبر اکرم (ص) به معراج شش ماه پیش از هجرت و ضربت خوردن و شهادت امام علی (ع) را گرامیداشت و گفت:امام علی (ع) اسوه سازش ناپذیری با ظالمان است که باید از ایشان درس گرفت.
وی ضمن گرامیداشت شبهای قدر به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خردادماه اشاره کرد و افزود:امام خمینی (ره) توانست با روحیه انقلابی و جوان خود جوانان را به سوی خود جذب کند و آنها را یاران خود در برابر طاغوت می دانست .
امام جمعه دزفول ادامه داد:برای حل مشکلات کشور به جوانان احتیاج داریم زیرا جوانان موتور محرکه انقلاب هستند.
وی افزود:برخی افراد معتقدند که پالش با قدرتهای دنیا هزینه دارد که باید به آنها گفت ملتی که می خواهد استقلال داشته باشد و تحت سیطره مستکبران عالم نباشد باید هزینه بدهد ضمن اینکه سازش با قدرتها نیز هزینه دارد همانطور که عربستان برای سازش با آمریکا مجبور شد نیمی از ذخیره های ارزی خود را طبق میل آمریکا هزینه کند .
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه اگر چالش منطبق بر منطق باشد هزینه اش به مراتب کمتر از سازش است گفت:مسئولان کشور هدف خود را راضی کردن دشمن قرار ندهند و همانطور که جوانان انقلابی در دهه 60 برگ زرینی از خود در تاریخ برجای گذاشتند اکنون نیز با همان روحیه انقلابی در مقابل دشمن بایستند زیرا آنها قصد دارند جای شهید را با واژه جلاد جابجا کنند .
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان نیز پرداخت و گفت:دشمن می خواهد دانشجویان را ناکارآمد جلوه دهد که باید بداند دانشجویان کشورمان در همه عرصه های اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی فعالند.
7278/6064
خبرنگار:رقیه کردی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.