به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه شهرری به اظهارات متناقض ترامپ که از سویی با ملت ایران ابراز همدردی می کند و در سوی دیگر می گویید این حمله تروریستی حق ایران بود باید این کشور ادب می شد اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا همواره در طول 37 سال گذشته به دنبال دشمنی و عداوت با ملت بزرگ ایران بوده و مردم ایران عامل اصلی حملات تروریستی اخیر را آمریکایی ها می دانند.
وی به سخنان سخیف حکام عربستانی که گفته اند باید ایران تنبیه و منزوی شود اشاره کرد و اظهار داشت: عربستان کوچک تر از آن است که بتواند ملت ایران را تنبیه و منزوی کند و سران عربستان باید از آن روزی بترسند که صبر ملت بزرگ ایران لبریز شود آن موقع می فهمند که با چه ملت بزرگی طرف هستند.
شاهچراغی در ادامه به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: حادثه تروریستی اخیر تهران ترقه بازی بود اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در جریان شهید شدن جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی تهران بود ولی اقتدار، عظمت و امنیت کشورمان به قدری در منطقه آشوب زده غرب آسیا عظمت و شکوه دارد که این گونه حرکات نمی تواند خدشه ای به آن وارد کند.
وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران را نباید از این گونه حرکات تروریستی سخیف ترساند چرا که در سال 60 منافقان بدتر از داعشی ها با ملت بزرگ ایران برخورد می کردند به طوری که روزانه 30 ترور و در مجموع 17 هزار شهید ترور در کشور وجود داشت.
شاهچراغی در ادامه به انتقاد از کسانی که در داخل کشور به دنبال تضعیف نیروهای مقاومت مانند سپاه و بسیج هستند پرداخت و اضافه کرد: کسانی که در داخل کشور به دنبال تضعیف کردن نیروهای مقاومت بودند باید از ایام ماه مبارک رمضان برای توبه و استخفار استفاده کنند چرا که اگر نیروهای اطلاعاتی، انتظامی، سپاه و بسیج در کشور مقتدر نبودند تروریست ها خیلی قبل تر از اینها به کشور و ملت صدمه وارد می کردند.
وی توان انتظامی و دفاعی نیروهای مسلح کشور را بسیار عالی ارزیابی کرد و عنوان داشت: بدتر از فضای ترور، فضای ناامنی در جامعه است و اگر توان و صلابت بالای نیروهای نظامی در دستگیری گروه های تروریستی در چند سال اخیر نبود دشمنان ایران فضای کشورمان را به ناامنی می کشاندند.
شاهچراغی در جواب کسانی که می گویند چرا باید جوانان ایرانی در سوریه بجنگند نیز گفت: امروز پس از حملات تروریستی داعشی ها به تهران اهمیت این سخن رهبر معظم انقلاب که چند سال پیش فرمودند:اگر ما در سوریه و عراق نمی رفتیم و دشمن را زمین گیر نمی کردیم باید الان در همدان و کرمانشاه با داعشی ها و تروریست ها می جنگیدیم بر همگان روشن شد.
وی در ادامه به طرح آمریکایی تشکیل ناتو عربی بر علیه ایران اشاره کرد و گفت: ناتو عربی در روزهای آغازین خود متلاشی شد و امروز شاهد تنش بین کشورهای عربی به سردمداری عربستان با کشور قطر هستیم.
شاهچراغی ادامه داد: آمریکا با دادن طرح هایی مانند ناتو عربی به دنبال گرفتن دلارهای این کشورها است و کشورهای عرب منطقه کور، کر و گنگ هستند که اهداف آمریکا را درک نمی کنند.
وی در ادامه به ایام ولادت امام حسن(ع) و آغاز هفته کرامت اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه ایام پر برکت ولادت امام حسن مجتبی(ع) بهترین ایام برای کمک و شاد کردن مستمندان و یتیمان است.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.