وزیر دفاع آمریکا گفت که با تغییر تاکتیک های مبارزه با داعش تلاش می کنیم تا نیروهای خارجی داعش نتوانند جان سالم به در ببرند و در نتیجه نتوانند به خانه هایشان در آفریقای شمالی، اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا برگردند.

به گزارش جماران، به نقل از تارنمای واشنگتن اگزماینر، جیمزمتیس در برنامه تلویزیونی رودررو با ملت شبکه سی بی اس افزود: ما در حال تغییر حالت از تاکتیک های فرسایشی بمباران در یک نقطه از عراق به سوریه، به سوی تاکتیک های نابودسازی کامل از طریق محاصره هستیم. ما می خواهیم که آن ها را متوقف کرده و آن ها را از خلیفه جدا کنیم. 
جیمز متیس در پاسخ به پرسشی در خصوص کشته شدن بیش از 100 شهروند موصلی توسط نیروهای آمریکایی گفت: مردم آمریکا و نیروهای آمریکایی هرگز به تلفات انسانی عادت نخواهند کرد. 
متیس معتقد است که گروه تروریستی داعش بشدت ضعیف شده است. با این وجود از اعلام زمان نابودی داعش و طول مدت جنگ با این گروه تروریستی سر باز زد اما گفت، دولت کماکان چشم از گروه های پیرو داعش بر نخواهد داشت. 
وی بعد از اظهار نظر در خصوص مبارزه با داعش در باره مسائل کره شمالی توضیحاتی داد و گفت : درگیری با کره شمالی احتمالا بدترین درگیری خواهد بود که مردم در طول عمرشان دیده اند. 
متیس در ادامه افزود :از آنجایی که کره شمالی تهدیدی برای تمامی کشورهای همسایه اش است، اگر ما قادر به حل و فصل موضوع از طریق دیپلماتیک نباشیم این امر می تواند در صورت تبدیل شدن به درگیری به جنگی فاجعه بار مبدل شود. 
متیس همچنین ابراز داشت که نمی شود به کره شمالی اجازه تشدید تنش در منطقه بدون پیامدی برای پیونگ یانگ را داد.
وی اذعان کرد، کره شمالی تهدیدی مستقیم برای آمریکا محسوب می شود. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.