در حالی که هزاران تن از سربازان کره شمالی در میدان کیم ایل سونگ و همزمان با آغاز جشن‌های این کشور دست به رژه نظامی زدند، پیونگ یانگ از دولت آمریکا خواسته تا به "هیستری نظامی خطرناک" خود پایان دهد.

به گزارش جماران، به نوشته روزنامه گاردین، کره شمالی رژه گسترده نظامی خود را برای بزرگداشت تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی از امروز شنبه آغاز کرد و هشدار داد که آماده است تا دست به شدیدترین اقدام در پاسخ به هر گونه تجاوزی از سوی آمریکا بزند "مگرآنکه دولت این کشور به هیستری نظامی خود پایان دهد".

درهمین حال گمانه زنی‌ها درباره اینکه پیونگ یانگ در حال آماده سازی برای انجام یک آزمایش جدید اتمی است، شدت گرفته است. خودروهای نظامی و ده‌ها هزار تن از سربازان کره شمالی میدان کیم ایل سونگ در پایتخت را با حضور خود پر کرده و با مارش نظامی وفاداری خود را به کیم جونگ اون، رهبر این کشور اعلام کردند.

یکی از مقامات ارشد کره شمالی با حضور در این رژه نظامی، آمریکا را به ایجاد وضعیت جنگی متهم کرد و گفت: ما به یک جنگ تمام عیار با یک جنگ تمام عیار دیگر پاسخ می‌دهیم و با یک جنگ اتمی به شیوه خودمان پاسخ خواهیم داد.

در حالی که ناو هواپیمابر کارل وینسون آمریکا و گروه ضربتی آن به سمت شبه جزیره کره در حرکت هستند شبکه خبری رسمی کره شمالی به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش خلق این کشور هشدار داد که علیه اقدامات تحریک آمیز آمریکا دست به "مقابله‌ای بی رحمانه" می‌زند.

این شبکه خبری در گزارشی اعلام کرد: تصمیم آمریکا در اعزام ناوهای مسلح به آب‌های تنش زای شبه جزیره کره که با حملات اخیر آمریکا در سوریه و افغانستان همزمان است، تاکیدی بر این قضیه است که واشنگتن راه تهدید و ارعاب را برگزیده است. تقابل شدید ما با آمریکا و نیروی دریایی این کشور به شدیدترین وجه ممکن صورت خواهد گرفت. هیستری نظامی خطرناک دولت ترامپ به مرحله خطرناکی وارد شده است که نمی‌توان از آن گذشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.