سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که براساس ارزیابی اولیه کارشناسان این سازمان، اطلاعات جمع‌آوری شده درباره حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه معتبر است.

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در بیانیه‌ای اعلام کرد، کارشناسان این سازمان اطلاعات فراهم شده درباره حمله شیمیایی روز چهارم آوریل در خان شیخون ادلب در شمال غرب سوریه را تحلیل و بازیابی کردند و ارزیابی اولیه‌ای نشان می‌دهد این اطلاعات دارای اعتبار است.

غرب و آمریکا نظام بشار اسد را به انجام حمله شیمیایی در استان ادلب متهم می‌کنند این درحالی است که دمشق این حمله را تکذیب کرده است.

احمد اوزومجو، مدیرکل سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی گفت: هیئت حقیقت‌یاب نمونه‌های مربوط به حمله شیمیایی را برای بررسی به آزمایشگاه فرستاد و کارشناسان سازمان درحال حاضر مشغول تحلیل تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده هستند. آن‌ها بین دو تا سه هفته کارشان را تکمیل می‌کنند.

کارشناسان انگلیسی عضو این سازمان استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون را تأیید کرده‌اند.

بشار اسد اخیرا از جانبدارانه عمل کردن گروه‌های تحقیقاتی بین‌المللی که به سوریه می‌روند انتقاد کرده و گفته است تنها با انجام تحقیقات بی‌طرفانه موافقت می‌کند.

این مسئول از کشورهای امضا کننده معاهده منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی خواست اگر اطلاعاتی درباره این حمله دارند در اختیار این سازمان بگذارند.

وی افزود: کارشناسان ما اهمیت کاری را که برعهده دارند در نظر می‌گیرند و من اطمینان دارم که آن‌ها بی طرف و به صورت حرفه‌ای کارشان را انجام می‌دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.