دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در توییت های سلسله وار خود تلاش کرد تب و تاب مناقشه ی سخت بین کشورش و روسیه را در مورد حمله واشنگتن به پایگاهی در سوریه کاهش دهد.

 

به گزارش جماران به نقل از حساب کاربری توییتر، وی توییت کرد: اوضاع بین آمریکا و روسیه خوب می شود. در زمان مناسب، منطق، حاکم و صلحی پایدار برقرار می شود.
به نوشته نشریه هیل، ترامپ این توییت را پس از اتخاذ رویکردی سخت تر در قبال مسکو در پی وقوع حمله شیمیایی در سوریه و پا پس کشیدن از وعده های انتخاباتی اش در مورد برقراری روابطی بهتر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، منتشر کرد.
ترامپ روز گذشته (چهارشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی پوتین را به طور مستقیم مورد انتقاد قرار نداد، اما گفت که روابط واشنگتن و مسکو پس از حملات هوایی آمریکا به پایگاهی در سوریه، احتمالا در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است.
ترامپ همچنین از چین به دلیل امتناع از رای دادن به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با سوریه، تمجید کرد. 
شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته (چهارشنبه) برای بررسی قطعنامه پیشنهادی انگلیس، آمریکا و فرانسه در زمینه تحقیق در مورد حادثه شیمیایی شهر خان شیخون سوریه تشکیل جلسه داد که در نهایت روسیه قطعنامه ارائه شده را وتو کرد.
مسکو پس از وتوی این قطعنامه، پیش نویس قطعنامه دیگری برای تحقیق در مورد عاملان این حادثه شیمیایی که هفته گذشته روی داد، ارائه کرد.
رئیس جمهوری آمریکا در عین حال امروز (پنجشنبه) در توییت دیگری کوشید در قبال پکن در ارتباط با برنامه هسته ای کره شمالی، موضعی سخت اتخاذ کند.
وی توییت کرد: کاملا اطمینان دارم که چین به خوبی از پس کره شمالی بر می آید. اگر آنها قادر به انجام این کار نیستند، آمریکا با متحدانش این کار را خواهند کرد. 
ترامپ روز گذشته به نشریه وال استریت ژورنال گفت که به چین پیشنهادهای تجاری بهتری در قبال برخورد با پیونگ یانگ در مورد اهداف هسته ای این کشور، داده است.
رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این احتمال داده بود چین را به عنوان یک اخلالگر بازار ارز به رسمیت بشناسد، با رد این احتمال گفت که در صورت همکاری پکن با واشنگتن در حل مساله کره شمالی، وی از کسری تجاری بالای آمریکا در مقابل چین چشم پوشی خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.