منابع خبری روز سه شنبه اعلام کردند: سری جدید تسلیحات ارسالی از سوی وزارت دفاع آمریکا اوایل هفته جاری، تحویل نیروهای سوریه دمکراتیک در شمال این کشور شد.

به گزارش جماران؛ شاهین عمر روزنامه نگار کرد سوری با اعلام این مطلب گفت: سری جدید از تسلیحات ارسالی از سوی ارتش آمریکا که عموما سلاح های سنگین است، روز شنبه وارد شهر قامشلو در شمال سوریه شد و در اختیار نیروهای سوریه دمکراتیک قرار گرفت تا در عملیات آزادسازی شهر رقه مورد استفاده قرار گیرد.
وی در خصوص ترکیب سلاح ها افزود: عموما سلاح های ارسالی شامل زره پوش، اتومبیل های ضد گلوله، اسلحه های ضد زره پیشرفته و سلاح های سبک است.
شاهین عمر در خصوص آخرین وضعیت داعش در شهر نیز رقه اظهار داشت: داعش از وضعیت مناسبی در رقه برخوردار نیست و اخیرا بدلیل مشکلات تامین اسکناس، شهروندان را مجبور کرده است از سکه های ضرب شده خود داعش استفاده کنند.
ورود سلاح های پیشرفته آمریکایی به داخل خاک سوریه، همزمان شده است با استفاده داعش از انواع سلاح های مدرن شامل موشک های حرارتی، تانک و همچنین قناصه های مدرن در مناطق غربی عراق و هم مرز با سوریه که این امر با علامت سوال جدی در عراق روبه رو شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.