ماموستا فایق رسمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات حق و تکلیف شرعی و قانونی مردم برای سهیم شدن در اداره کشور است افزود: در آستانه 2 انتخابات مهم و سرنوشت ساز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی قرار داریم که همه باید با شرکت در این مهم، موجبات اقتدار نظام جمهوری اسلامی را بیش از پیش فراهم کنیم.
به گفته وی مردم با حضور حماسی و پرشور و حداکثری خود در انتخابات پیش رو ، عزت و سربلندی ایران، یاس و ناامیدی دشمنان، بیعت با آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب رانشان می دهند و مردم سالاری دینی در جامعه مستحکم می شود.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: منتخب مردم باید ولایتمدار و قانون مدار باشد و کسی انتخاب شود که بر اساس فرمایشات رهبری، به فکر معیشت، اشتغال و دین مردم بوده و دلسوزی، انتقاد پذیری و پاسخگویی منتخب مردم پس از کسب جایگاهی که مردم به او می دهند نیز باید از دیگر ویژگی های منتخبان باشد.
به گفته ماموستا رستمی، هم اکنون مشکلات بسیاری برای کشورهای منطقه رخ داده است که می توان با انتخاب اصلح همانند گذشته امنیت پایداری برای ایران رقم زد.
وی افزود: برای نجات مملکت از زیان این مسائل انتظار می رود تمامی آحاد مردم روز 29 خرداد سال جاری با شرکت حداکثری در انتخابات وفاداری دوباره خود به آرمان های انقلاب و اسلامی را ثابت کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم کردستان نیز همیشه نسبت به انقلاب اسلامی و مملکت خود با وفا هستند افزود: نمونه ای از این وفاداری شرکت 80 درصدی مردم استان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوره دهم مجلس شورای اسلامی در سال 93 است.
وی گفت: مردم در نیز در رای دادن تحت تاثیر تبلیغات فریبنده قرار نگیرند و آنچه را که خودشان صلاح می دانند و تنها با نظر خودشان، انتخاب کنند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
آرای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و 382 شعبه اخذ رای جمع آوری می شود که از این تعداد 518 شعبه اخذ رای در شهرها و 864 شعبه نیز در روستاها مستقر می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی در سنندج و سقز به صورت الکترونیکی برگزار می شود و برای این 2 شهر نیز 231 شعبه الکترونیکی تعبیه شده است.
بر اساس سرشماری سال 1395 تعداد واجدان شرایط رای در استان کردستان یک میلیون و 167 هزار و 277 نفر است که 28 هزار و 322 نفر از این تعداد رای اولی های استان هستند.
تعداد کرسی های شوراهای اسلامی استان، چهار هزار و 167 کرسی شامل 161 کرسی شهری و چهار هزار و 6 کرسی در مناطق روستایی است.
شوراهای اسلامی 22 شهر استان دارای پنج عضو، 6 شهر هفت عضو و یک شهر دارای 9 عضو است و از یک هزار و 312 روستایی که در کردستان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند 29 روستا دارای پنج عضو و یک هزار و 283 روستا نیز دارای سه عضو هستند.
بر حسب ماده 90 قانون و ماده 62 آیین نامه انتخابات، تبلیغات نامزدها طبق برنامه زمانبندی از ساعت 24 روز 20 اردیبهشت تا 27 اردیبهشت به مدت هفت روز است و 24 ساعت قبل از آغاز رای گیری یعنی 8 صبح روز پنجشنبه 28 اردیبهشت تبلیغات ممنوع خواهد بود.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.