محمد دره وزمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور حکم مجری طرح زنجیره فولاد کردستان و اغاز احداث زنجیره فولاد در کردستان افزود: با توجه به پتانسیل های موجود سنگ آهن در استان، پروژه زنجیره فولاد در کردستان به عنوان یک صنعت پیشران از آبان سال 93 کلید زده شده است.
به گفته وی، طرح زنجیره فولاد از خروج سنگ آهن خام از استان جلوگیری می کند و علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده بسیار زیادی را به کردستان بر می گرداند.
دره وزی گفت: زنجیره فولاد کردستان نیز از طرح‌های بنیادی و سرمایه گذاری‌های مهم دولت تدبیر و امید برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه است که با سرمایه‌گذاری 36 هزار میلیارد ریال برای 2هزار و 300 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می کند و سیمای صنعت استان را می کند.
وی افزود: هم اکنون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان شعار مقابله با خام فروشی را به عنوان چراغ راه قرار داده و این هدف با افتتاح و راه اندازی کارخانه استحصال شمش طلای زرکوه، افتتاح واحدهای مختلف کنسانتره سازی در شهرستان بیجار، تولید مصنوعات سنگی در سریش آباد و قروه، صدور جواز تاسیس فرآوری باریت مریوان و گام های دیگر برای توسعه کردستان تحقق یافته است.
کارشناسانی که زنجیره فولاد کردستان را مطالعه کرده اند عموما براین عقیده اند که بهترین مکان های اجرای این طرح شرق کردستان شامل شهرک بیجار، گلالی قروه، ظفرآباد دیواندره، سراب بیجار، میمون آباد قروه، افکند بیجار، صاحب سقز و قوله گوره سقز از جمله معادن کنونی سنگ آهن کردستان است.
براساس برآوردهای کارشناسی معادن کشف شده، کردستان از لحاظ میزان ذخیره سنگ آهن، استان چهارم کشور بوده و این میزان بیش از 90 میلیون تن است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.