به گزارش ایرنا، استان ایلام با 14 شهرک و ناحیه صنعتی و با وجود برخورداری از موقعیت ویژه همسایگی با کشور عراق که بشدت به انواع کالا و خدمات ایران نیازمند است از نظر صنعتی یکی از استان های غیربرخوردار و فقیر محسوب می شود.
موقعیت خاص استان بخصوص در بحث مبادلات مرزی، فرصت ویژه ای را در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار داده که بتوانند بخشی از بازار پر ظرفیت عراق را بدست بگیرند.
با توجه به این وضعیت و چشم انداز روشنی که برای استان متصور است با حمایت و عزم دولت از طرح احیای واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال تلاش برای فعالیت مجدد این واحدها آغاز شده است.
مدیریت ارشد استان نیز تمام تلاش و عزم خود را بکار گرفته که روند تولید را با حمایت هایی که لازم است به جریان اندازد که تاکنون موفقیت های زیادی بدست آورده و اشتغالزایی خوبی را نیز به همراه داشته است.
ستاد کارگروه رفع موانع تولید این استان با نشست ها و مصوبه های متعدد به کمک واحدهای تولیدی آمد، به طوری که از زمان آغاز اجرای طرح ارائه تسهیلات رونق تولید (اول تیر سال گذشته) به واحدهای صنعتی متقاضی در این استان، بیش از 190 واحد تسهیلات به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

** تسهیلات رونق تولید به 99 احد صنعتی استان ایلام پرداخت شد
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: سال گذشته بیش از 190 واحد صنعتی کوچک و متوسط برای دریافت تسهیلات رونق تولید از طریق کارگروه اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید به بانک های عامل در استان برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از یک هزار و 357 میلیارد ریال معرفی شدند.
رضا محمد رحیمی تاکید افزود: از این تعداد واحد صنعتی متقاضی تاکنون 99 واحد صنعتی تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین سرمایه در گردش به مبلغ 562 میلیارد ریال دریافت کردند.
وی یادآور شد: علاوه بر بحث تسهیلات مواردی از قبیل تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی، رفع مشکل مالیاتی واحدها، رفع مشکلات بیمه‌ ای و تامین اجتماعی واحدها، تامین زیرساخت‌ها اعم از آب و برق و زمین و حل و فصل مسایل مدیریتی واحدهای صنعتی نیز در کارگروه تسهیل تولید به صورت مستمر پیگیری شده است.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از ادامه طرح رونق تولید واحدهای غیر فعال در سال جاری خبر داد و گفت: رونق این واحدها نیازمند همراهی بیشتر بانک ها است، باید به هر طریقی برای تداوم فعالیت واحدهای تولیدی با آنها همراهی کرده و گره از مشکلات آنها باز کنیم.

** هفت طرح صنعتی کلان در ایلام در حال اجرا است
محمد رحیمی افزود: هم اکنون هفت طرح صنعتی، تولیدی شاخص دراین استان ایلام با سرمایه گذاری بیش از 3 هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.
وی تاکید کرد: این طرح ها شامل فولادگستر آتنا و کوشا غرب در شهرستان چرداول، استیل کرد دره شهر، الفین پتروشیمی ایلام، فولا گستر زاگرس ایوان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دراین استان اجرا می شوند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از تکمیل بهره برداری طرح تعاونی2451 (تولید سولفات پتاسیم) شهرستان ایوان و فاز اول شرکت کوشا غرب چرداول خبر داد و افزود: با تکمیل این طرح های شاخص و مهم در حوزه صنعت، فضا و پایه صنعت و حجم سرمایه گذاری استان بکلی تغییر خواهد کرد و موجب ارتقای خط تولید، شکوفایی صنعت استان و اشتغالزایی بیش از یک هزار و 400 نفر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام با 14 شهرک و ناحیه صنعتی و برغم برخورداری از موقعیت ویژه همسایگی با کشور عراق از نظر صنعتی یکی از استان های غیربرخوردار و فقیر کشور محسوب می شود.
کل واحدهای تولیدی دارای پروانه های بهره برداری استان 523 فقره هستند که تعداد 336 واحد آنها فعال، 43 واحد آنها نیمه فعال و 144 واحد نیز غیر فعال است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034/3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.