به گزارش خبرنگار ایرنا، قنبر موسی نژاد روز چهارشنبه در نشست علمی تخصصی اخلاق حرفه ای در مددکاری اجتماعی اظهار کرد: کمیته امداد با توجه به ارتباطی که با اقشار ضعیف جامعه دارد در کنار خدمات خود مسائل ارزشی، اخلاقی، دینی و انسانی را نیزدر اولویت کاری خود دارد.
وی افزود: این نهاد در نظر دارد با یک کار کارشناسی شده و پروسه منطقی و با تغییر مثبت در رفتار و نگرش خانواده ها، انان را توانمند کرده و در نهایت خروج از چرخه حمایت کمیته امداد هدایت کند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه با بیان اینکه ساختار سازمانی کمیته امداد به سمت مددکاری است، گفت: بر اساس این تغییرات، استفاده 80 درصدی از نیروها در حوزه مددکاری و اجرایی و 20 درصد هم در حوزه پشتیبانی مد نظر است.
وی اظهار کرد: براساس ساختار جدید، حوزه مددکاری کمیته امداد توسعه پیدا کرده و بیش از پیش به آن توجه شده است وبر این اساس بخش بیشتری از نیروی انسانی این نهاد باید در حوزه مددکاری و اجرایی خدمت کنند.
به گفته وی یکی از کارهایی که در حوزه مددکاری کمیته امداد مورد توجه جدی است، استفاده از ظرفیت های موجود میان خانواده های مددجو با هدف رسیدن به توانمندسازی این خانواده ها است.
موسی نژاد اشاره به اینکه کار در حوزه مددکاری به دقت و حساسیت بالای مددکاران نیاز دارد، افزود: در کنار تخصص مورد نیاز در این حوزه به رعایت اصول اخلاقی، دلسوزی، احساس مسئولیت، وقت گذاری برای حرفه مددکاری مهم و ضروری است.
وی ادامه داد: با توجه به راه اندازی مراکز نیکوکاری در استان، واگذاری بخشی از پرونده های مددجویی به این مراکز در آینده اجرا می شود و هم اکنون تعداد600 پرونده مددجویی در شهرستان کامیاران به مرکز نیکوکاری این شهرستان واگذار شده است.
هم اکنون بیش از 42 هزار خانواده کردستانی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند هستند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.