به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، افزود: در بهره مندی از ظرفیت جامعه خیرین، زمینه مناسبی در استان زنجان وجود دارد و افرادیکه در درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان و مشکلات کلیوی مشارکت می‌کنند، به یقین انگیزه لازم به منظور پیشگیری و درمان معضل اعتیاد در جامعه را هم دارند.
وی ادامه داد: همانطور که خیرین، نیکوکاران و نیک اندیشان زنجان حوزه های مختلفی را با مشارکت خود بیمه کردند در مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد نیز به کمک دولت بیایند تا جلوی آسیب های مخرب اجتماعی در این حوزه گرفته شود.
درویش امیری 'پیشگیری' از وقوع و شیوع مصرف موادمخدر در جامعه را اولین و مهمترین اقدام در تدوین برنامه جامع استانی عنوان و تاکید کرد: گام دوم توجه به موضوع 'درمان' و گام سوم اهتمام در 'مبارزه' با مواد مخدر است که انتظار می رود از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در تدوین و ارائه برنامه جامع استانی مورد توجه قرار گیرد.
مدیر عالی استان در ادامه به گزارش ارائه شده با موضوع 'آسیب‌های اجتماعی' از سوی وزیر کشور در نشست روز گذشته استانداران سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: در بخشی از این گزارش که به تشریح وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان‌های کشور اختصاص داشت، بر اساس جمع‌بندی ملی، استان‌های البرز، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده اند و خوشبختانه استان زنجان در زمینه آسیب‌های اجتماعی در جایگاه سی‌اُم کشور قرار گرفته است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تعامل و همکاری قوای سه گانه و تمامی نهادها و ارگان‌های دولتی، نظامی و انتظامی کشور در زمینه پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با رصد و پیگیری‌های مداوم انتظار دارند تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در زمینه مهار آسیب‌های اجتماعی با جامعه دینی، شیعی و اسلامی همکاری و تعامل داشته باشند.
استاندار زنجان وجود آسیب‌های اجتماعی و تاثیرات منفی آن در جامعه را امری انکارناپذیر توصیف و خاطرنشان کرد: هرچند استان زنجان به لحاظ وجود آسیب‌های اجتماعی در کشور، در جایگاه خوبی قرار دارد، ولی وجود این آسیب‌ها حتی به میزان اندک نیز، برای جامعه اسلامی زیبنده نیست و باید در راستای رفع آن، اقدامات اساسی صورت گیرد.
درویش‌امیری از بزرگنمایی اخبار مربوط به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی کشور انتقاد و اظهار کرد: بزرگنمایی اخبار هر یک از موضوعات و آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌های داخلی که گاها با هدف تحقیر و تخریب دولت‌ انجام می شود، مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند خارجی و بویژه دستمایه نشریات عربی و وهابی قرار می گیرد و زمینه تخریب چهره نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی را فراهم آورده و لطمات فراوانی را به جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی تحمیل می کند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل سازنده تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها در اجرای اهداف و برنامه‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان، هیچ خانواده‌ای در استان، کشور و جامعه اسلامی دچار معضل اعتیاد نباشد.
6085
دریافت کننده خبر: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.