به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قهرمان احمدی روز سه شنبه در جلسه شورای زکات شهرستان گفت با بیان اینکه زکات به عنوان یکی از پایه های دین مبین اسلام شمرده شده است، گفت: امامان معصوم (ع) در روایات متعددی بنای اسلام را بر پنج پایه استوار دانسته اند که یکی از آن ها زکات است .
وی خاطر نشان کرد: پرداخت زکات باعث از بین رفتن فقر می شود و از جمع شدن ثروت در یکجا جلوگیری می کند و نپرداختن آن باعث پیدایش فقرا و افزایش فقر در جامعه می شود.
رئیس شورای زکات شهرستان هریس گفت: اگر همه مردم زکات اموال خود را بپردازند مسلمانی فقیر و نیازمند باقی نخواهد ماند. وی با اشاره به اینکه در بسیاری از روایات دلیل تلف شدن بسیاری از اموال نپرداختن زکات عنوان شده است، گفت: پرداخت زکات باعث بیمه شدن اموال می شود.
امام جمعه هذیس با اعلام اینکه 2 باب ساختمان مددجویی به ارزش 300 میلیون ریال در روستاهای خشکناب و شهرک پایین هریس از محل زکات احداث شده است، گفت: برای ساخت غسالخانه روستای شهرک پائین مبلغ 300میلیون ریال نیز از محل جمع آوری زکات هزینه شده است .
وی همچنین از بازسازی مساجد منطقه و درمان 340 مددجوی کمیته امداد و تهیه 45 سری جهیزیه به نوعروس های نیازمند شهرستان هرکدام به ارزش 60 میلیون ریال از محل زکات جمع اوری شده در سال جاری خبرداد.
خبرنگار : محمد طلوعیان ** انتشار دهنده: پرویز انصاری
/3071/7227

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.