به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز دوشنبه در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سروآباد که با حضور امام جمعه و سایر اعضای این شورا در محل آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین وظیفه و رسالت آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای اداره کشور است.
وی ادامه داد: زیربنای توسعه در هر جامعه ای در داشتن آموزش و پرورشی پویا و فعال است و بدون شک تغییر و تحول مثبت در آموزش و پرورش به توسعه آن جامعه منجر خواهد شد.
فرماندار شهرستان سروآباد به فلسفه برگزاری شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش بررسی و پیگیری مهمترین مشکلات آموزش و پرورش و مرتفع کردن این مشکلات و کمبودهای موجود است.
او به کمبود بودجه و اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برطرف کردن حداقل مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش نیازمند حمایت ها و کمک های خیرین و همچنین مشارکت های اجتماعی به ویژه والدین دانش آموزان است.
وی مهمترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان سروآباد را یادآور شد و افزود: وجود مدارس فرسوده، تخریبی و نیازمند تعمیر و کمبود فضاهای آموزشی از مهمترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش سروآباد است.
مفاخری با تبریک هفته سواد آموزی اظهار کرد: توجه و سرمایه گذاری در زمینه سوادآموزی در بین افراد یک جامعه در حقیقت فراهم کردن زمینه برای تحقق رشد و توسعه پایدار در آن جامعه است.

** انسداد مبادی بی سوادی و فراگیری علم و دانش به پیشرفت و توسعه پایدار منجر خواهد شد
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد نیز در این نشست برگزاری شورای آموزش و پرورش را یک ضرورت دانست و افزود: مهمترین مسائل و مشکلات آموزش و پرورش به ویژه در مدارس در شورای آموزش و پرورش با مشورت اعضای این شورا بررسی و پیگیری خواهد شد.
محمد عزیزی با تبریک هفته سواد آموزی اظهار کرد: ریشه کنی بی سوادی به عنوان یکی از مهمترین اولویت های آموزش و پرورش و با حمایت های مسئولین شهرستانی و استانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: برگزاری کلاس های سواد آموزی در شهر و روستا و ارائه طرح های حمایتی و تشویقی به سواد آموزان از جمله برنامه های مهم آموزش و پرورش در راستای ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه است.
او با تقدیر از تلاش های اعضای شورای همیاری مدارس و همراهی آنها در پوشش تحصیلی و جذب حداکثری سواد آموزان دوره های تحکیم افزود: اجرای طرح پوشش کامل تحصیلی و شناسایی و جذب افراد بی سواد جامعه با تمام قدرت و توان در این شهرستان ادامه می یابد.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد گسترش سواد آموزی در جامعه را یک ضرورت بیان کرد و گفت: ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی به دلیل بی سوادی و ناآگاهی افراد آن جامعه است.
وی ادامه داد: با فراگیری و گسترش علم و دانش و انسداد مبادی بی سوادی در جامعه شاهد پیشرفت و ترقی در تمامی زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی ورزشی خواهیم بود.
عزیزی در پایان از پیگیری های نماینده مریوان و سروآباد در اختصاص 40 دستگاه لپ تاپ به آموزش و پرورش این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.