به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان فرهاد افشارنیا در جمع قضات و مدیران قضایی مسجدسلیمان افزود: با استخدام این تعداد قاضی تا پایان سال 1395، علاوه بر کاهش فشار ناشی از کار، شرایط نقل و انتقال و ترفیع قضات استان نیز مرتفع می ‌شود.
عالی ترین مقام قضایی خوزستان در ادامه افزود: در برنامه ششم توسعه مقرر شده سالانه 800 قاضی جذب دستگاه قضایی کشور شود و مشکل کمبود کارکنان اداری نیز به همین منوال برطرف شود تا دستگاه قضایی بتواند خدمات شایسته‌تری به مردم ارائه کند.
افشارنیا همچنین با اشاره به کمبود کادر قضایی و اداری در دادگستری استان خوزستان گفت: تا پایان سال جاری و با جذب قضات جدید، کمبود کادر قضایی نیز برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب فضای اداری دادگستری مسجدسلیمان اظهار کرد: علاوه بر مراجعه‌کنندگان که باید در فضای بهتری پاسخگوی آنان باشیم کارکنان قضایی و اداری نیز نیازمند فعالیت در فضای بهتری هستند تا بتوانند بهره‌وری بهتری داشته باشند.
رئیس کل دادگستری خوزستان خطاب به قضات بیان کرد: سختی کار نباید موجب برخورد نامناسب با ارباب رجوع شود و قضات و کارکنان اداری دادگستری حتی در مقابل عصبانیت‌های برخی از مراجعه کنندگان باید صبور باشند.
افشارنیا با اشاره به سفرهای شهرستانی مسئولان قضایی استان گفت: سفرهای شهرستانی با رویکرد جدید آغاز شده است اما با توجه به وسعت استان، سرکشی به همه حوزه‌های قضایی قدری زمان ‍‌‌بر است.
رئیس دادگستری خوزستان با اشاره به پیگیری های جدید برای احداث ساختمان جدید دادگستری مسجدسلیمان
گفت: وضعیت ساختمان‌های دادگستری و دادسرای مسجدسلیمان نامطلوب و ناراحت‌کننده است ولی امید است با رایزنی‌هایی صورت گرفته و با اختصاص ردیف اعتباری ، احداث ساختمان جدید دادگستری شروع شود.
در ادامه این نشست رئیس دادگستری مسجدسلیمان گفت: این دادگستری با تلاش کارکنان قضایی و اداری توانسته است در سال جاری با 11 درصد کاهش حجم پرونده‌ها رتبه ششم را در استان به دست آورد که با وجود مشکلات موجود، قدردان کارکنان این دادگستری هستیم.
پیمان چعباوی افزود: نبود ساختمان مناسب، بزرگترین مشکل دادگستری مسجدسلیمان است و امیدواریم با اعتبار مورد نیاز و ساخت ساختمان جدید دادگستری ، این مشکل برطرف شود.
دادستان عمومی و انقلاب مسجدسلیمان نیز گفت:‌ بیکاری، مسائل فرهنگی، اعتیاد به مواد مخدر، مشکلات خانوادگی و خودکشی و دعاوی ملکی، از عمده‌ترین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی این شهرستان است که موجب تشکیل پرونده‌های متعدد در این دادگستری شده است.
علی ادبی افزود: متاسفانه کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان اغلب خصوصی هستند و اداره های بهزیستی و آموزش و پرورش نیز برای کاهش اعتیاد در این شهرستان گام مثبتی برنداشته‌اند.
وی گفت: مشکلات معیشتی مردم در کنار بیکاری و اعتیاد، به افزایش جرم و آسیب‌های اجتماعی دامن زده است و از مسئولان استان انتظار داریم با رفع این مشکلات، به کاهش جرم در شهرستان مسجدسلیمان کمی کنند.
6065/6064
دریافت کننده:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.