امین مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با همت فرمانداری، همکاری آموزش و پرورش و پیگیری دفتر حوزه هنری انقلاب اسلامی بیجاربزودی با تغییراتی در فضای فیزیکی ساختمان فعلی تالار شهید رجایی سالن سینما راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری کل کشور، مسئول تعمییر و احداث سالنهای سینما در کشور بوده و مسئولیت تکمیل این پروژه را نیز در بیجار برعهده گرفته است.
او افزود: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، فاز اول راه اندازی این سینما در دهه فجر تکمیل و راه اندازی خواهد شد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به این که این سالن سینما، مطابق با استاندارهای جهانی تکمیل خواهد شد اضافه کرد: این سینما نمونه دیگری از سینما پردیس سنندج خواهد بود که این سالن در غرب کشور بی نظیر است.
مرادی با تقدیر ازحمایتهای همه جانبه فرمانداری بیجار افزود: فرماندار تاکنون برای راه اندازی سالن بیش از یک میلیارد و 800میلیون ریال اختصاص داده است.
وی با اشاره فعال نبودن سینما در 35 سال گذشته در بیجار افزود: هدف حوزه هنری انقلاب اسلامی صرفه اقتصادی از فعالیت سینما نیست و توسعه امور فرهنگی و جبران کاستی ها هدف اصلی این تلاش می باشد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با بیان برخی مشکلات فیزیکی فعلی ساختمان گفت: در فاز نخست فقط سیستم صوتی، تصویری و فضای داخلی سینما مطابق برنامه در دست تدوین، اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی های ویژه فرهنگی در سینمای جوان بیجار افزود: رفع خلاء و فقر فرهنگی در شهرستان بیجار با همیاری و هم فکری همه ی احاد مردم، مدیران امور فرهنگی و مذهبی، انقلابی و رسانه های خبری بومی میسر خواهد بود.
شهرستان بیجار با جمعیت 90 هزار نفر در شرق استان کردستان واقع شده است.
7350/ 3020
**خبرنگار: سیدباقر سبحانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.