به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز شنبه در دیدار با مدیران آموزش و پرورش و فعالان سواد آموزی استان البرز که به مناسبت هفته گرامیداشت سواد آموزی در دفترامام جمعه کرج برگزار شد، افزود: جمعیت استان البرز به ویژه در شهرستان کرج به دلیل مهاجرت پذیری شناور است و آمار جمعیتی آن در یک روال معمولی قرار ندارد لذا برای شناسایی افراد بی سواد باید فراخون عمومی از طریق مساجد صورت گیرد.
وی اظهار کرد: این فراخوان عمومی با مشارکت سواد آموزی و امور رسیدگی به مساجد استان در زمان کوتاه باید انجام شود تا در زمانی کوتاه افراد بی سواد درهرمحله ای شناسایی شده و تحت پوشش دوره های آموزشی سواد آموزی قرار گیرند.
حسینی همدانی با اشاره به اینکه در البرز اقدامات مناسبی در حوزه ریشه کنی سواد آموزی صورت گرفته است لیکن آمار جمعیت افراد بی سواد در این استان بالاست لذا برای ترویج و ایجاد انگیزه در بین افراد بی سواد باید یک اقدام میدانی - ضربتی انجام شود تا در مدت زمانی کوتاه شاهد کاهش آمار بی سوادی درالبرز باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج یاد آورشد: برای تشویق افراد بی سواد ازراهکارهای معنوی استفاده کنند و از نقش و منزلت سواد از دیدگاه دین ، قرآن ، آیات و روایات از بزرگان دینی سخن بگویند تا تلنگری برای هدایت افراد بی سواد به سوی مهارت سواد که نقش مهمی در زندگی انسان دارد، شود.
وی در ادامه به شکل گیری نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) اشاره و یاد آور شد: فرمان امام راحل برای ریشه کنی سواد در جامعه یک بسیج عمومی را در این زمینه بوجود آورد به گونه ای که کلاس های نهضت سواد آموزی در مساجد، مدارس ، دانشگاه ها و ... تشکیل و طی چند سال تعداد زیادی از نعمت ارزشمند سواد در ایران اسلامی بهره مند شدند.
امام جمعه کرج تصریح کرد: در زمان حاضر برای کاهش آمار بی سوادی در کشور و استان البرز نیاز به ایجاد این شور در بین افراد بی سواد برای شرکت در کلاس های سواد آموزی هستیم.
حسینی همدانی بیان کرد: کاهش آمار 12 هزار نفری بی سواد در استان البرز نیاز به اقدامی میدانی دارد تا تعداد بی سوادان کاهش یابد زیرا بی سواد موجب فقر فرهنگی ، کاهش کیفیت زندگی انسان در بخش فردی و اجتماعی می شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: با سواد بودن و بصیرت داشتن یک نعمت است زیرا زمینه ارتقاء سطح فکری ، عقیده ای ، فرهنگی ، خانوادگی و اجتماعی را برای انسان رقم می زند.
حسینی همدانی در زمینه اهمیت سواد به فرمایشاتی از معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اشاره کردند.
وی تاکیدکرد: در موضوع سواد آموزی درالبرز باید به کارها با تعامل و مشارکت بیشتر سرعت بخشید تا در مدت کوتاهی شاهد کاهش چشمگیر بی سوادی در این استان شویم.
در این دیدار مدیر کل آموزش و پرورش البرز و معاون سواد آموزی نیز گزارشی از عملکرد نهضت سواد آموزی در این استان به زبان آمار و تحلیل مقایسه ای با ارزیابی کشوری ارائه دادند.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.