به گزارش ایرنا، حشمت اله عسگری روز شنبه در نشست بررسی صنعت فرش استان ایلام اظهار کرد: بافت و تولید فرش یکی از مزیت های نسبی استان است و با توجه به ارزش افزوده بالایی که دارد باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.
وی افزود: با شناسایی بافندگان واقعی و حمایت از آنها و خرید تضمینی محصولات تولیدی این بافندگان، می توان در راستای توسعه صنعت فرش استان گام برداشت.
عسگری تاکید کرد: صندوق کار آفرینی امید می تواند با تامین و پرداخت به موقع تسهیلات به بافندگان فرش و رکت های تعاونی تولیدی فرش بافی از آنها حمایت کند و گام اساسی در راستای تولید فرش استان بردارد.
وی فرش استان ایلام را یکی از با کیفیت ترین و مرغوب ترین فرش های تولیدی در کشور دانست و گفت: باید موانع فرا روی تولید کنندگان فرش برداشته شود تا آنان با اعتماد و علاقمندی بیشتر در تولید این محصول تلاش کنند.
عسگری همچنین خواستار نظارت صندوق کار آفرینی امید بر دریافت کننده تسهیلات در زمینه تولید فرش شد و اضافه کرد: با حمایت از تولید کنندگان و بافندگان واقعی فرش و نظارت بر فعالیت آنها می توان به افزایش میزان تولید و موفقیت در این عرصه امیدوار بود.
معاون استاندار ایلام از صندوق کار آفرینی امید استان خواست تا با همفکری شرکت فرش به بافندگان مورد اعتماد تسهیلات پرداخت کند و شرکت فرش نیز اقدام به خرید تضمینی محصول بافندگان کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست مدیر صندوق کار آفرینی امید استان ایلام و مسئول شرکت فرش استان به بیان مسایل و مشکلات فرا روی بافندگان فرش پرداختند.
بر اساس آمار منابع رسمی سالانه حدود هفت هزار متر مربع فرش دستباف توسط بیش از 15 هزار بافنده در سطح استان ایلام تولید می شود.
فرش تولیدی استان ایلام به دلیل برخورداری از کیفیت بالا به بازارهای خارجی صادر می شود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.