به گزارش خبرنگار ایرنا، سیاوش علیزاده روز شنبه در نشست کارگروه توسعه تعاون شهرستان نوشهر افزود : اینکه امروز مشکلاتی بر سر راه فعالیت شرکت های تعاونی این استان وجود دارد ، نباید دولت را مقصر دانست بلکه مشکل اساسی ناشی از نوسانات موجود در بخش تعاون است که ریشه در متمرکز نبودن این تشکل های مردمی دارد .
طبق آمارهای رسمی ، حدود 13 هزار و 400 شرکت تعاونی در مازندران ثبت شده است ولی هم اکنون اندکی بیشتر از هفت هزار شرکت با عضویت دستکم 136 هزار نفر فعالیت دارند.
معاون مدیرکل تعاون مازندران توضیح داد : از سال 1385 تاکنون نوع فعالیت شرکت تعاونی به گونه ای بوده که هر زمان تسهیلاتی داده شد ، شاهد فعالیت آن ها بوده ایم و غیر از آن دچار مشکل شدند.
وی پیشنهاد کرد برای حل این مشکلات باید قوانینی وضع شود که شرکت های تعاونی را ملزم کند به صورت متمرکز فعالیت کنند.
علیزاده گفت : به عنوان نمونه شرکت تعاونی فرش در اداره صنعت ، معدن و تجارت و یا شرکت تعاونی روستایی به عنوان زیر مجموعه سازمان جهاد کشاورزی فعالیت دارند و چنین وضعیتی به نوعی دوگانگی در اعمال سیاست ها و موازی کاری است و نباید این گونه باشد.
فرماندار نوشهر نیز گفت : اگر امروز در روند فعالیت شرکت های تعاونی مشکلاتی ایجاد شده است به کم توجهی و بی برنامگی مسئولان دوره های گذشته برمی گردد.
علی شادمان افزود : زمانی این دولت روی کار آمد ،حدود 214 هزار میلیارد تومان تعهدات سفرهای استانی دولت گذشته را برعهده گرفت و تورم حدود 40 درصدی مواجه بود.
وی همچنین از قطع گاز ، آب و برق واحدهای تولیدی شهرستان بابت بدهی یک ماهه انتقاد کرد و گفت : این وضعیت تحت هیچ شرائطی توجیه پذیر نیست و باید برای حل مشکلات شرکت های تعاونی موانع بروکراسی اداری رفع شود.
در پایان تعدادی از مدیران شرکت های تعاونی ، کمبود نقدینگی ، وجود موانع در صادرات و واردات و وقفه در رسیدگی به خواسته ها اداری را از عمده ترین مشکلات موجود در روند فعالیتشان معرفی کردند.
حدود 644 شرکت تعاونی در شهرستان 130 هزارنفری نوشهر ثبت شده است که از این تعداد 156 شرکت تعاونی غیرفعال است.
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.