حسن جلالی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشکده مکانیک به منظور انجام پژوهش های کاربردی در راستای رفع مشکلات صنایع در سال های اخیر اقدامات و تحقیقات گسترده ای را انجام داده است که بخشی از آن ها به عقد قرارداد انجامیده است.
وی یادآور شد: این دانشکده در بررسی مشکلات صنایع دولتی عملکرد موفقی داشته،البته در تعامل با صنایع خصوصی و نیمه خصوصی نیز وارد عرصه شده است، اما با همه اقدامات انجام گرفته پژوهش ها و ایده های خلاق عقد قرار داد نشده است.
جلالی با اشاره به نشست اخیر با شرکت آذرآب و واحد صنعتی شایان برق گفت: در این نشست تمرکز بر بیان و تلاش در راستای رفع معضلات صنایع است و مقرر شد که شرکت آذرآب مشکلاتش را منتقل کند تا اعضای هیات علمی و محققان راهبردهای پژوهشی برای آن انجام دهند.
وی افزود: در نشستی که با شرکت آذر آب انجام شد، مشکلاتی که امکان بررسی آن ها در قالب پایان نامه دکترا وجود دارد با کمک بنیه علمی و توان این دانشکده دنبال می شود.
رئیس دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی اراک گفت: شرکت شایان برق در صدد تولید لامپ های 400 واتی است و با مشکل انتقال حرارت مواجه است به همین دلیل همراهی در انجام امور پژوهشی مشکل انتقال حرارت به بیرون و جلوگیری از بروز مشکل برای اتصالات انجام می شود.
وی ادامه داد: در نشست های بعدی 2 صنعت دیگر مشکلات خود را بیان خواهند کرد تا پژوهشگران دانشکده برای انجام امور پژوهشی به صورت تخصصی به کمک آن ها بشتابند.
جلالی عنوان کرد:: با وجود تجربه دانشکده در ارائه پژوهش های کاربردی در راستای رفع مشکلات صنایع تاکنون با صنایع بزرگ شهر همچون آذرآب، هپکو و کمباین سازی تعاملی صورت نگرفته است و باوجود نشست های متعددی که سال های اخیر با شرکت کمباین سازی انجام گرفته است هنوز منجر به عقد قرارداد نشده است.
دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی اراک با 12 عضو هیات علمی در رشته های تخصصی ساخت و تولید، طراحی جامدات و حرارت سیالات فعالیت دارد و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب در رشته های ساخت و تولید، مکانیک عمومی و طراحی تولید و تبدیل انرژی دانشجو می پذیرد.
6992/6013 خبرنگار: آذر اسفندیاری*** انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.