احمد نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رفع مشکلات تعاونی ها در استان نیازمند مجموعه ای از اقدامات سنجیده است، افزود: متاسفانه اغلب تعاونگران در استان با ساز و کارهای فعالیت های تعاونی آشنایی مورد انتظار را ندارند.
وی به لزوم اصلاح برخی قوانین فعلی مرتبط با بخش تعاون در کشور تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه، قوانین مناسبی در حوزه تعاون طرح شده است که امیدواریم با مساعدت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
نصیری اظهار کرد: در زمان حاضر، نارسایی در پاره ای از قوانین سبب شده تا در سطح اغلب تعاونی ها، مجمع عمومی با کمترین تعداد اعضا برگزار و در نتیجه ترکیب هیأت مدیره به ندرت دستخوش تغییر شود که این امر به طور طبیعی مشارکت سایرین را در تعاونی به حاشیه می راند.
وی پایین بودن سطح بهره وری و ضعف در بازاریابی برای محصولات تولیدی را از مشکلات عمده تعاونی ها در زنجان برشمرد و افزود: بخش تعاون به عنوان مردمی ترین بخش اقتصاد کشور، نیازمند حمایت های جدی است.
رئیس اتاق تعاون استان زنجان گفت: بالغ بر چهار هزار تعاونی در این استان ثبت شده است در حالی که در زمان حاضر فقط نیمی از آن ها فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های کاهش تصدی گری دولت، بخشی از وظایف در این بخش به اتاق تعاون استان واگذار شده است که امیدواریم با همکاری واحدهای تعاونی بتوانیم تعهدات خود را در حد مطلوبی به جا بیاوریم.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.