به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان حسین میرزایی در مراسم صبحگاه اداری از آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و افزود: نیروی انسانی، فضا و تجهیزات مهمترین ارکان تعلیم و تربیت و مستقیم در گرو بودجه سالیانه دولت است.
وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال 92 به 9.2 درصد کاهش یافته بود تصریح کرد: کسری بودجه در آموزش و پرورش اعتبارات عمرانی را تحث تاثیر قرار می دهد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به بدهی 200 میلیارد تومانی آموزش و پرورش استان به فرهنگیان از سال 89 تا 91 اشاره کرد و گفت: با افزایش بودجه آموزش و پرورش از درآمدهای دولتی در سه سال اخیر، 80 درصد از این بدهی ها تاکنون پرداخت شده است.
وی افزود: مدیریت منابع آموزش و پرورش لازمه تحقق شعار سال 95 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' و افزایش بهره وری و کارآیی در این دستگاه مهم و زیرساختی است.
میرزایی بیان کرد: اگر می خواهیم مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش کشور حل شود باید بودجه دولتی آموزش و پرورش به 20 درصد افزایش یابد که شدنی است.
وی گفت: تعامل با خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار، توسعه مدارس دولتی و غیر دولتی، مدیریت هزینه و تجمیع درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش از موثرترین روش ها برای کاهش مشکلات و دغدغه های مالی در آموزش و پرورش است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به تعامل موثر آموزش و پرورش استان با خیران مدرسه ساز و مدرسه یار اشاره کرد و افزود: هر 2 هفته یک مدرسه خیرساز در استان کرمان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
وی کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی را مهمترین راهبرد اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان دانست و افزود: هیچ فعالیتی در راستای تحقق این مهم به علت کمبود بودجه مالی تاکنون تعطیل نشده و نمی شود.
میرزایی به انعقاد تفاهم نامه های آموزش و پرورش استان کرمان با ادارات دولتی و غیر دولتی با نگاه تعاملی اشاره کرد و گفت: بانک های مختلف دولتی در هفته های گذشته به اداره کل آموزش و پرورش مراجعه کرده اند و هر بانکی که تسهیلات بهتر و بیشتری به فرهنگیان اعطا کند با آن بانک همکاری می کنیم.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.