به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان آیت الله سید یحیی جعفری روز شنبه در دیدار دبیر هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری، مدیرکل نظارت و تعیین صلاحیت هیأت عالی گزینش کشور و مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت کشور با اشاره به روایتی از امام متقیان علی (ع) افزود: امیرالمومنین (ع) به کمیل فرمودند که همه حرکت ها (اقتصادی، فرهنگی، گزینش و ...) نیازمند شرایطی همچون معرفت، علم و دانش است و بدون آنها انسان ها به جایی نخواهند رسید.
وی بر جامعیت عمل پوشاندن به مزمون روایت حضرت علی (ع) تاکید و اظهار کرد: برخی از مشکلات کنونی ما از جهل و نداشتن معرفت نشات می گیرد و نداشتن بصیرت موجب می شود تا برخی از مسئولان در منصبشان به خوبی عمل نکنند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: نمونه بارز این سخن جنگ صفین است که یاران حضرت امام علی (ع) به دلیل عدم بصیرت موجبات شکست مسلمانان در این جنگ را پدید آوردند.
وی با اشاره به اینکه از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در مقاطع مختلف شاهد چنین مسئله ای بوده و خواهیم بود افزود: افرادی که می خواهند در جامعه اسلامی خدمت کنند باید دارای بصیرت و معنویت باشند.
آیت الله جعفری تصریح کرد: گزینش یک مسئله اساسی است که اگر به نحو احسن و صحیح به آن توجه نشود، مملکت اسلامی دچار مشکل شده و موجب می شود تا افراد نالایق به دستگاه ها و نهادهای دولتی نفوذ نمایند.
وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار گزینش گفت: اگر به قوانین و ضوابط گزینش عمل شود مشکلات جامعه به حداقل می رسد لذا برای این امر باید بازرسی دقیق صورت گرفته و افراد به وظایف خود عمل کنند.
امام جمعه کرمان بر تشویق افراد لایق در هسته گزینش برای رسیدن جامعه به مقصود نهایی تاکید کرد و افزود: احزاب و گروه های سیاسی مختلفی در کشور فعالیت می کنند اما در منصب های دولتی باید در عمل بی طرفی خود را اعلام کنیم.
وی با اشاره به اینکه کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و احزاب و گروه های سیاسی فعالیت های خود را آغاز کرده اند خاطرنشان کرد: اگر تاکنون در استان کرمان موفقیت هایی کسب شده است به واسطه آن بوده که مدیران استان خط بازی و باندبازی های سیاسی را کنار گذاشته و راه اعتدال را دنبال می کنند.

**تاکید بر استفاده هسته گزینش استان ها از توان و ظرفیت ائمه جمعه
دبیر هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری نیز در این دیدار با بیان اقدامات صورت گرفته در خصوص مباحث مربوط به هسته گزینش گفت: برای بازدید و سرکشی از هسته های گزینشی و دیدار با کارکنان این هسته سالانه به استان ها سفر می کنیم.
اسدالله وطنی بر استفاده استان‌ها از توان و ظرفیت ائمه جمعه برای پیشبرد اهداف عالی نظام و انعکاس نقاط ضعف تاکید کرد و افزود: گزینش یک انتخاب است و بدیهی‌ترین چیزی است که در زندگی نیاز به اثبات ندارد و در همه دنیا نیز وجود و آنچه تفاوت دارد معیارها و ملاک‌های حاکم بر گزینش است.
وی تصریح کرد: آبرو و حرمت افراد در گرو اقداماتی است که در بخش گزینش دستگاه های اجرایی به انجام می رسد از این رو برای حفظ آبرو و حیثیت افراد، ائمه جمعه همکاری نمایند و با مشاهده هر گونه خطا و اشتباه به مسئولان هسته های گزینش تذکر دهند تا حقی از افراد ضایع نشود.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دبیر هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری، مدیرکل نظارت و تعیین صلاحیت هیأت عالی گزینش کشور و مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت کشور شامگاه جمعه به منظور شرکت در گردهمایی مدیران و رابطین گزینش دستگاه های اجرایی در راستای گرامیداشت 15 دیماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) در امر گزینش به استان کرمان سفر کردند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.