به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی در بازدید از مراکز آموزشی و فرهنگی (شبه خانواده) موسسه خیریه کوثر مشیز افزود: 2 هزار متر مربع زمین برای ایجاد خانه سلامت در شهرک صنعتی کرمان واگذار شده و عملیات اجرایی نخستین محله سلامت کشور در این شهر هفته های آینده آغاز خواهد شد.
رزم حسینی به برگزاری نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری طی هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و یادآورشد: دولت آمادگی دارد به موسسات خیریه فعال در استان کرمان، زمین رایگان واگذار کند که در این راستا زمینی برای احداث یک مرکز چند منظوره در این شهر به موسسه خیریه کوثر مشیر واگذار می شود.
وی با تاکید بر اینکه همدلی حاکم در استان کرمان در دولت تدبیر و امید، کم نظیر است اظهار کرد: باید از این همدلی در راستای کاهش آسیب‌ های اجتماعی بهره برد.
استاندار کرمان به جزیره ای عمل کردن ارگان های فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که وضعیت موجود در زمینه کاهش آسیب‌ های اجتماعی را با متمرکز کردن ارگان های ذیربط و هماهنگی و همکاری یکدیگر کاهش داده و به حداقل وضعیت موجود برسانیم.
موسسه خیریه کوثر مشیز تاکنون نسبت به تاسیس 16 مرکز شبانه روزی دخترانه و پسرانه در کشور (استان‌ های کرمان، قزوین، زاهدان و بوشهر) با هدف حفظ صیانت از حقوق، کرامت و منافع کودکان و نوجوانان بی‌ سرپرست و بدسرپرست اقدام کرده است.
12 مرکز موسسه خیریه کوثر مشیز در استان کرمان با نگهداری از 250 کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست در راستای مسئولیت‌ های اجتماعی آموزشی در رده های سنی 6 تا 18 فعالیت دارد، به گونه ای که 2 مرکز در شهرستان سیرجان و بخش شهداد نیز در حال احداث است.
استاندار کرمان ظهر امروز (پنجشنبه) از 2 مرکز شبه خانواده موسسه خیریه مشیز شهر کرمان بازدید کرد که در فاز نخست دخترانه این موسسه در رده سنی 6 تا 12 سال 17 نفر و در فاز دوم دخترانه در رده سنی 12 تا 18 سال 15 نفر زندگی می کنند.
در فاز نخست پسرانه نیز در رده سنی 6 تا 12 سال 12 نفر و در فاز دوم پسرانه رده سنی 12 تا 18 سال 15 نفر را زیر پوشش دارد.
استاندار کرمان ضمن بازدید از بخش های مختلف مراکز آموزشی و فرهنگی (شبه خانواده) موسسه خیریه کوثر مشیز با کارکنان و فرزندان شبه خانواده در این مراکز دیدار و گفت و گو کرد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029

منبع ‫:‬ ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.