به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز شنبه در جلسه «صیانت از حریم امنیت ملی و حقوق شهروندی» در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، اظهار داشت: حقوق شهروندی مردم در مجموعه های دولتی وقتی محقق می شود که مدیران حقوق افراد تحت امر خود را به خوبی تامین کنند، چراکه انسان وقتی کرامتش از طرف دیگران حفظ شود، به طور طبیعی نسبت به سایر همنوعان خود نیز با کرامت و محبت رفتار می کند.
وی گفت: به طور حتم اگر مدیری نسبت به حقوق حقه کارکنان بی تفاوت باشد و به مشکلات آنها رسیدگی نکند، نباید انتظار داشته باشیم که در حوزه فعالیت این مدیر، حقوق مردم به طور کامل رعایت شود.
استاندار قم افزود: سازمان هایی که در موضوع رشد یافتگی خود بیشتر مباحث درآمدی و بازرگانی را مدنظر دارند، همواره مشتری مداری را یک اصل مهم می دانند و با توجه به نقش مشتری در پیشرفت این مجموعه ها این رویکردشان قابل درک و فهم است، ولی این مساله در مورد دستگاه های خدمت رسان که ادعای خدمت به مردم دارند، فارغ از وظایف حاکمیتی و قانونی از نظر اخلاقی و دینی از ظرافت خاصی برخوردار است.
صادقی تاکید کرد: اگر این نوع رفتار و تربیت و به طور کلی فرهنگ برخورد با ارباب رجوع و مراجعه کنندگان به خوبی تبیین و نهادینه شود، موجب ارتقاء سطح کیفی خدمات شده و شاهد صیانت از حقوق شهروندی خواهیم بود.
وی افزود: اگر همه دستگاه ها به توصیه های رهبر معظم انقلاب و هم چنین بخش نامه و دستورالعمل ها در خصوص رعایت حقوق شهروندی توجه کافی داشته باشند و برای عمل به آنها و رسیدن به نقطه مطلوب هدف گذاری کنند، بی شک با تخلف های اداری کمتری مواجه خواهیم بود.
نخستین جلسه «صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی» با موضوع ارایه گزارش دستگاه های مختلف اجرایی استان در بحث ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تکریم ارباب رجوع برگزار شد.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.