به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، یاسین شریعتی اظهار کرد: سمن های ورزش وجوانان استان با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با انجام اقداماتی از قبیل ضد عفونی، گند زدایی معابر، تولید ماسک، بسته بندی و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی میان افراد کم برخوردار و مناطق پرخطر نقش مهمی درمقابله و گسترش کروناویروس داشته است.

شریعتی بیان کرد: مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان وابسته به وزارت ورزش وجوانان در راستای کنترل، پیشگیری و گسترش ویروس کرونا در سطح استان فعالیت های نسبتا گسترده و موثری را انجام داده اند.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری منحوس کرونا، مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان با تدابیر لازم به منظور تامین اقلام بهداشتی، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی با کمک و حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان و برخی ارگان‌های مربوطه توسط سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت در جهت پیشگیری از این ویروس گام‌های مثبتی را برداشته است.

به گفته رئیس مجمع جوانان سازمان‌هایی مردم نهاد ورزش وجوانان کردستان، این سازمان ها با اعزام گروهایی به منظور آموزش و توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی در قالب محتواهای آموزشی، دیداری و شنیداری در محلات مختلف و آگاهی بخشی به مردم خطرات این بیماری را هشدار داده‌اند.

شریعتی به اقدامات سمن‌های استان برای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: فعال سازی کارگاه تولید ماسک در شهرهای سنندج، بانه، کامیاران و دیواندره، جذب حمایت خیرین برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و توزیع در مناطق حاشیه شهرها و راه اندازی پویش لاوانی(جوانان) بهار برای همراهی با شهرداری ها و دهیاری ها در خصوص ضد عفونی معابر از جمله این اقدامات است.

وی همراهی با مجمع خیرین استان کردستان برای توزیع بسته های غذایی در سال جدید را از دیگر فعالیت‌های سمن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری جشنواره داستان نویسی نوروزی، اجرای کمپین های بخشش اجاره‌بهای اماکن ورزشی و اقتصادی در رهن مستاجران، تولید محتواهای مختلف فرهنگی برای فضای مجازی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

رئیس مجمع جوانان سازمان‌هایی مردم نهاد ورزش وجوانان کردستان عنوان کرد: برای اولین بار در کشور گروه همراهان جوان به همت این مجمع با اهداف همراهی در امداد و نجات، جذب خیرین و شناسایی نیازمندان، توزیع بسته های غذایی و سلامت و گسترش عدالت اجتماعی تشکیل شد و با جذب اعضای خودجوش و افتخاری بزودی اقدامات موثری را در این راستا شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1403295
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.