حسین خوش اقبال روز دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره اظهار داشت: دغدغه ستاد اجرایی انتخابات این استان بر اساس آیین نامه‌ها و قوانین مربوطه مشارکت بوده و همه تلاشمان این است که بتوانیم مقدمات مشارکت حداکثری را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: طبق قانون هیچ کدام از دست اندرکاران انتخابات حق هیچ گونه دخالتی در روند انتخاب افراد نداشته و نباید در انجام وظایف محوله خود جانبدارانه عمل کنند که در غیر این صورت بدون شک با متخلفان برخورد می‌شود.

رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: دست‌اندرکاران برگزاری اتخابات باید به صورت هممزمان سه حق را که شامل حق نظام جمهوری اسلامی، حق کاندیدادها و حق مردم را حفظ کنند تا با اتکا به آرای مردمی در دوره یازدهم مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود تا با همکاری سایر قوا در رفع مشکلات جامعه مثمر ثمر باشد.

صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه مرحله توسط هیات اجرایی، نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بررسی شد که ۲۸۱ داوطلب در این استان برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده بودند از این تعداد ۱۱۶ نفر رد صلاحیت شدند و ۵۷ نفر نیز از ادامه مسیر انصراف دادند و در نهایت هم اکنون ۱۰۸ نفر در گردونه تبلیغات مانده‌اند.

حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده است که ۳۴ نفر برای این ۲ کرسی در این دوره باهم به رقابت می پردازند.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.