از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان نظام تلاش کرده اند تا حضور مردم در صحنه ها و عرصه های مختلف از جمله انتخابات را کاهش دهند اما هر بار تلاش و کوشش آنها در این خصوص پررنگ شده، حضور و مشارکت مردم نیز به دلیل ولایتمداری، بصیرت و هوشمندی آنان بیشتر شده است.

با توجه به پیش رو بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه امسال دشمن از مدت ها پیش در پی القای فضای ناامیدی و کمرنگ کردن مشارکت مردم در پای صندوق های رای کرده است.

از سویی دیگر انتخابات امسال با شیطنت ها و اقدامات خصمانه جدید آمریکا از جمله اقدام جنایتکارانه ترور سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، رونمایی از معامله قرن با هدف تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه و ... همراه شده است.

در چنین شرایطی حضور پررنگ و حداکثری مردم میهن اسلامی در پای صندوق های رای پیام معناداری به دشمنان مخابره می کند، همان گونه که حضور باشکوه و میلیونی مردم در آئین تشییع و بدرقه پیکر شهید سردار سلیمانی پیامی غیرمنتظره به دشمن داد و اوج همراهی مردم با سلایق متفاوت و گوناگون را با ولایت و نظام خود به جهانیان به نمایش گذاشت و موجب بهت آنان شد.

جمعی از فعالان سیاسی قزوین و نمایندگان احزاب این استان در گفت و گو با ایرنا از تاثیر حضور پررنگ مردم در انتخابات بر اقتدار کشور و پیامی که به دنیا مخابره می کند و همچنین اهمیت انتخاب افراد اصلح سخن گفتند.

مشارکت مردم در انتخابات مهر تایید بر سیاست های نظام است

بیرحزب موتلفه اسلامی قزوین در خصوص لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دو عامل مهم که انتخابات دوره پیش رو را شاخص کرده است، یکی شرایط خاص منطقه و ایران از جهت تقابل با استکبار جهانی و دیگری شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکا است.

محمد حسین شفیعی ها با بیان اینکه حضور پررنگ مردم در انتخابات نمایش دوباره وحدت و همبستگی ملی است، افزود: مردم با حضور پررنگ خود در انتخابات در واقع مهر تاییدی بر سیاست های جمهوری اسلامی ایران که یکی از اساسی ترین و محوری ترین آنها استکبارستیزی و نه به تصمیمات آمریکا در منطقه است، می زنند.

وی  با اشاره به اینکه تشییع با شکوه پیکر شهید سلیمانی دنیا را به تعجب وا داشت،افزود: این شور و دلدادگی با حضور با شکوه و حداکثری مردم ما در انتخابات تکمیل می شود.

دبیرحزب موتلفه اسلامی قزوین ادامه داد: تحقق این مهم منجر به ایجاد امنیت و واکسینه شدن نظام می شود و دشمنان نظام بار دیگر شاهد اتحاد مردم با حاکمیت خودخواهند بود.

 شفیعی ها با اشاره به مشکلات کنونی مردم اظهار داشت:  بخش عمده این مشکلات ناشی از ضعف عملکرد مسوولان از جمله نمایندگان مجلس است.

وی افزود: نمایندگان مجلس نقش موثر و مهمی در حل مسایل مردم دارند و با نظارت کافی و جدی بر عملکرد اجرایی دستگاه‌ها می توانند تا حد زیادی از مشکلات بکاهند.

حضور پرشور مردم در انتخابات به معنای شکست دوباره دشمنان خواهد بود

دبیرحزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تجربیات گذشته، ضرورت دقت مردم در انتخاب نماینده مجلس را می طلبد،افزود: مردم در صورتی که از فضا سازی های کاذب و چشم پرکن برخی نامزدها پرهیز کنند و با توجه به صلاحیت و توانایی های کاندیدای مجلس، در انتخابات پیش رو به افراد شایسته رای دهند مجلس توانمندی شکل خواهد گرفت و این توانمندی موجب می شود  که هم وضعیت قانون گذاری بهبود پیدا کند و دقت لازم و  اثر بخش و بدون خلا داشته باشد ،  و همچنین نظارت کافی و بیشتر را از سوی مجلس بر دستگاه‌های اجرایی شاهد باشیم که موجب بهبود عملکرد دستگاه ها می شود.

وی در خصوص شاخص ها و ویژگی های نمایندگان اصلح نیز گفت:  تدین و تقوا، پاکدستی و بی رغبتی به مسایل مادی از نکات برجسته یک نماینده خواهد بود و درصورتی که کاندیدای  نمایندگی مجلس، از تدین و تقوای لازم برخوردار نباشد بدون شک هر چقدر تخصص داشته باشد آن تخصص بکار نخواهد آمد بلکه مصداق مثل چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا خواهد شد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: فردی  که داوطلب نمایندگی مجلس است باید اثبات کند نسبت به دنیا بی رغبت‌ بوده و در هزینه های مالی و تبلیغات شفاف است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی قزوین اظهار داشت: کاندیدای نمایندگی مجلس چه در زندگی مادی و شخصی و چه دریافتی ها و حقوق و مزایا و تسهیلات و نیز در رای هایی که در مجلس می دهد و چه در مکاتبات با دستگاههای مختلف در کسوت نمایندگی، باید شفاف باشد و مردم را در جریان تصمیمات و پیگیری مشکلات و مطالبات مربوط به آنها قرار دهد و موکلان او باید  بدانند درخواست های مطرح شده در حل تقاضای مطالبات نزدیکان و فامیل نماینده بوده یا در مسیر حل درخواست واقعی مردم بوده است؟

شفیعی ها در خصوص نقش مردم در انتخابات افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی، جمهوریت و اسلامیت دو رکنی هستند که در اهمیت آن همین بس که از اصول غیر قابل تغییر قانون اساسی است.

وی با تاکید براهمیت جایگاه مردم در ساختار جمهوری اسلامی گفت: اساس شکل گیری نظام جمهوری اسلامی با حضور و مشارکت مردم است و نقش مهم مردم در تمامی عرصه ها غیرقابل انکار است.

اصلاح‌طلبان به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات هستند

دبیر حزب ندای ایرانیان  قزوین در خصوص لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات و با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات هستند،گفت: در همه جای دنیا انتخابات محل رصد میزان مشارکت مردم در تصمیم سازی حاکمان خود به شمار می رود.

مهران قاسمی، حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را نشانگر وحدت و همبستگی ملی ایرانیان دانست و با اظهار امیدواری برای رقم خوردن انتخاباتی باشکوه در اسفند ماه امسال، افزود: انتخابات بیانگر این مساله است که مردم می توانند سرنوشت شان را خود انتخاب کنند و با توجه به تهدیدهایی کنونی، مشارکت حداکثری می تواند این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و چالش های  مختلف در حوزه های اقتصادی را به شرط انتخاب آگاهانه جامعه رفع کند.

دبیرحزب ندای ایرانیان قزوین با اشاره به شاخص ها و ویژگی های نمایندگان اصلح جهت حضور در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در قانون اساسی و قوانین پایین دستی، ویژگی های یک نماینده جهت حضور در مجلس شورای اسلامی، شامل تخصص و تعهد نمایندگان در کنار ایمان و اعتقاد است.

وی در خصوص حساسیت این دوره از انتخابات نسبت به دوره های قبل گفت: میهن اسلامی ما در یک بزنگاه تاریخی قرار دارد و انتخابات دوم اسفند می تواند بستری برای تقویت وحدت ملی بوده و هم شرایط را برای بهبود ساختارهای فرهنگی و اقتصادی کشور فراهم کند.

ملت ما با حضور گسترده در انتخابات اجازه تعبیر خواب دشمن را نمی دهند

قاسمی در خصوص توطئه دشمنان برای جلوگیری از حضور حداکثری مردم عنوان کرد: در کشورهای دنیا و در ایران انتخابات، شاخص جدی و مهم رضایت مردم از عملکرد حاکمیت و سهیم شدن و  مشارکت مردم در تصمیم گیری ها است بنابراین از اول انقلاب شاهد تلاش و شیطنت دشمن به منظور کمرنگ کردن حضور مردم پای صندوق های رای بودیم اما هر بار مردم ما بیش از پیش ثابت کردند با حضور پرشور در انتخابات، خواب هایی که دشمنان می بینند تعبیر نخواهد شد.

وی با تاکید بر ترغیب مردم به انتخاب شایسته ترین نامزدها بیان داشت: دوران ازمون و خطا در انتخابات تمام شده و دیگر فرصت اینکه  افرادی بدون کارنامه و برنامه در مجلس حضور یابند، نیست و ضروری است چهره هایی که جهت نمایندگی مجلس انتخاب شوند که در سطوح مدیریتی نقش خود را ایفا کرده و کارنامه مشخص و قابل قبولی داشته باشند.

دبیر حزب ندای ایرانیان قزوین تصریح کرد: بدون عملکرد خوب امکان انتخاب کاندیدای اصلح نیست، این موضوع مهمی است تا معتمدین برای کمک به مردم و اخذ تصمیمات بهتر اقدام نمایند.

قاسمی با اشاره به اهمیت نقش مجلس در ترسیم مسیر حرکت نظام به سمت ارزش ها و آرمان های متعالی نظام، اظهار داشت: هیچ جایی در کشور  مهمتر از مجلس نیست و نماینده مجلس می تواند در تمامی شئونات تصمیمی گیری، سیاستگذاری و قانون گذاری دخالت کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: نماینده اصلح و خوب می تواند با ارائه طرح و ایده خوب، آینده کشور را به سمت مثبت سوق دهد.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده این است که اگر انتخاب اصلح و نمایندگان کار آمد صورت بگیرد، نمایندگانی که اهل برخی مسایل حاشیه ای و قدرت طلبی و زد و بندها نباشند ما را به سمت تحقق آرمانهای کشور نزدیک خواهند کرد.

دبیرحزب ندای ایرانیان قزوین گفت: ضروری است مردم با شناخت بیشتری نسبت به کاندیداها پای صندوق های رای حاضر شده و نسبت به افرادی که وعده های غیر اصولی و غیر واقعی و خارج از چارچوب وظایفشان می دهند رای ندهند.

وی تاکید کرد: نماینده درست و کار بلد می تواند مشکل راهها را حل نموده و  با ارائه طرح درست، مشکلات معیشتی و صنعت را پیگیر باشد. همچنین  مصادیق سیاسی و اقتصادی را رصد کند و اگر درست قانونگذاری کند مشکلات پایین دستی مردم خودبه خود حل خواهد شد بنابراین ضروری است مردم ورود پیداکنند و یک مجلس قوی را تشکیل دهند.

حضور پرشور و انتخاب آگاهانه، خط بطلان بر نقشه دشمنان

 دبیرجبهه پایداری قزوین نیز با بیان اینکه گستردگی صف های رای در انتخابات پیش رو اعلام همبستگی و همدلی ملت ما با یکدیگر و نظام است، گفت: حضور مقتدرانه مردم در پای صندوق های رای و انتخاب آگاهانه آنان بدون شک خط بطلان بر نقشه دشمنان است.

حامد کبودوند افزود: دشمن همه انرژی خود را به خرج داده تا انتخاباتی کم رنگ در ایران شکل بگیرد اما هوشیاری و بصیرت ملت ولایتمدار ایران بار دیگر این توطئه ها را خنثی و بی اثر خواهد ساخت و بدون شک انتخاباتی با حضور حداکثری مردم را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه اشاره به شاخص ها و ویژگی های نمایندگان اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین اولویت و شاخصی که یک نماینده باید از آن برخوردار باشد، درک بهنگام و دقیق نیازها و دغدغه ها و اولویت های جامعه است چرا که نماینده باید از جامعه دفاع کند، به درد و رنج مردم آگاه باشد و برای حل دغدغه ها برنامه داشته باشد.

کبودوند همچنین گفت: در طول ۴۱ سال گذشته همواره نقش مردم به عنوان اصلی ترین رکن مشهود بوده است و توطئه ها، جنگ و برنامه های تحریم های مختلف که دشمنان به جمهوری اسلامی وارد کردند با حضور حد اکثری مردم خنثی شده اند و مردم همواره نقش اول را داشته و همواره علیرغم القائات و شبهات دشمن نسبت به انتخابات شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیش از کشورهای دیگر هستیم.

دبیر جبهه پایداری قزوین اظهار داشت: امروز چشم دشمن به انتخابات اسفند ماه ایران دوخته شده است بنابراین هرقدر مشارکت مردم در پای صندوق های رای بیشتر و باشکوه تر باشد، اقتدار میهن اسلامی در دنیا بیشتر شده و توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در با شکوه تر برگزار شدن انتخابات، اظهار داشت: رسانه ها وظیفه دارند تا با تبیین شرایط فعلی کشور، مردم را به مشارکت هرچه بیشتر در پای صندوق های رای دعوت کنند.

دبیر جبهه پایداری قزوین با بیان اینکه از مشکلات عمده نظام انتخاباتی فعلی این است که برخی کاندیداها با سو استفاده از فقر اطلاعات مردم و با ارایه وعده های غیر ممکن و یا خلاف واقع برای رای آوری تلاش می کنند، افزود: ضروری است دستگاههای نظارتی و رسانه ها نسبت به این موضوع اطلاع رسانی لازم و کافی را داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.