علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست هیات بازرسی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: برنامهمحور بودن نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث می شود که مردم با برنامه سرصندوق‌های رای حاضر شوند.
وی خاطر نشان کرد: انتخابات یکی از رویدادهای مهم سیاسی در کشور است که مردم با حضور حداکثری، همواره دلدادگی خود را به نظام جمهوری اسلامی اثبات کرده اند.
استاندار سمنان اضافه کرد: نرخ مشارکت سیاسی در کنار دیگر شاخص‌ها در تعلق و تعهد مردم به دولت و نظام جمهوری اسلامی تعیین کننده است و نهادها اقشار مردم را برای حضور حداکثری در پای صندوق رای ترغیب کنند.
استاندار سمنان اضافه کرد: افراد دارای نفوذ کلام و صاحب قلم مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنند چرا که با همبستگی و اتحاد می توان توطئه‌های دشمنان را ختثی کرد.
آشناگر تصریح کرد: مشارکت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی یک ضرورت است و با برنامه‌ریزی‌های منسجم زمینه‌های حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شود.
وی تصریح کرد: مردم در فرایند تصمیم‌گیری کشور با حضور در انتخابات نقش غیرقابل انکاری دارند و باید زیرساخت‌ها برای حضور حداکثری فراهم شود.
استاندار سمنان اضافه کرد: مشارکت مردم استان سمنان در دوره‌های مختلف انتخابات در دهه‌های گذشته قابل توجه بوده است و متوسط مشارکت مردم در انتخابات‌های مختلف در چهار دهه گذشته افزون بر ۷۶ درصد بود.
آشناگر ادامه داد: نقش بازرسی در فرایند انتخابات بسیار قابل توجه است و با تسلط بر قانون و مباحث حقوقی در ارتباط با نوع کارایی و عملکرد افراد در اجرای دقیق انتخابات می توان زمینه‌های انتخابات سالم و پرشور را در استان فراهم کرد.
استاندار سمنان گفت: افراد حقوقی که در انتخابات‌ نقش آفرینی می‌کنند باید براساس چارچوب و اختیارهای تعریف‌شده فعالیت کنند و نسبت به وظایف خود آگاهی کاملی داشته باشند.
در این نشست با حضور حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری،‌ منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، قاسم شریفی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری و مسئولان ستاد بازرسی انتخابات استان سمنان، در ارتباط با مسایل مربوط به برگزاری پرشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۹۸ برگزار می شود.
در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۱۰۹ نفر نامزد شده بودند که از این تعداد ۵۳ درصد رد صلاحیت، سه درصد منصرف و ۴۴ درصد تأیید صلاحیت شدند. بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.