۲مرحله ای که بدون شک و از نظر کارشناسان از شاخص ترین، مهم ترین ، مهیج ترین و البته ملتهب ترین دوران در کل فرآیند انتخابات محسوب می شود و مجریان ، ناظران و دست اندرکاران امر به فراخور همین وضعیت و حساسیت نیز آخرین توصیه ها، تدابیر و برنامه های اجرایی و عملیاتی خود برای یک انتخابات سالم، پرشکوه، امن، عزتمند و آبرومند وهمراه با مشارکت بالای مردمی را به کار بسته اند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد که این روزها تمامی چشم ها و امیدها به حساسیت ها ، دغدغه ها و عزم راسخ و سوگندهای یاد شده اش برای برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، امن، قانونمند و صیانت از تک تک آرای مردم در دوم اسفندماه جاری دوخته شده همچنان با حساسیت ، رصد دقیق اوضاع و البته حساب شده و مدبرانه بهمراه سایر اعضا و دست اندرکاران مشغول ریل گذاری و ترسیم بهترین و با کیفیت ترین کارکردها و برنامه های اجرایی ، امنیتی و قانونی در مدت باقی مانده از رویارویی با این عرصه مهم و سرنوشت ساز شده است.

مجریان و نامزدهای انتخاباتی در دام موج سواری ها گرفتار نشوند

وی که با رصد دقیق تحرکات انتخاباتی نامزدها و برخی قانون گریزی ها وموج سواری که ممکن است از سوی عده ای از هواداران آنها در طول برگزاری تبلیغات سر زند با هشدار به نامزدهای انتخاباتی و طرفداران و همچنین مجریان و دست اندرکران تصریح کرد که در دام برخی موج سواری ها و غوغاسالاری های رسانه ای و برخی هیجانات نامعقول گرفتار نشوند.

کلانتری در نشست امروز چهارشنبه شورای تامین استان و شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده یادآور شد: هرگونه گزارشی مبنی بر تخطی از قانون انتخابات و تخلفات نامزدها که از سوی مراجع ذیصلاح تایید شود برای ستاد انتخابات سند محسوب می شود و بر اساس آن با متخلفان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را نخستین و مهمترین انتخابات در گام دوم انقلاب و به مثابه رفراندوم و آری دیگر به نظام جمهوری اسلامی فارغ از هر انتخاب و گزینش فرد خاصی از صندوق های اخذ رای دانست.

وی تکلیف و رسالت اصلی ستاد انتخابات را ایجاد بستر و زمینه لازم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، قانونمند و در سلامت کامل دانست و از نامزدهای انتخابات خواست تا دوران تبلیغات یک هفته ای خود را مدیریت و کنترل کنند.

وی ایجاد شور و نشاط و توام با امید را فلسفه اصلی و لازمه انتخابات پرشور و سالم دانست و تصریح کرد: همه عوامل اجرایی اعم از ناظران، مجریان و دست اندرکاران، هیات های بازرسی ، نامزدها و هواداران انها و مردم باید در تحقق این مهم سهیم باشند.

کلانتری همچنین به نامزدهای انتخاباتی گوشزد کرد که اجازه ندهند برخی افراد به نام آنها در ستادهای انتخاباتی و ابعاد مختلف تبلیغاتی انتخاباتی آنها دست به اعمالی خلاف عفت عمومی جامعه ، بی نظمی ها و یا عدم رعایت قانون بزنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین از نامزدهای انتخابالتی خواست از راه اندازی کارناوال های انتخاباتی ، تیراندازی و هوگونه بی نظمی در زمان تبلیغاتی انتخاباتی به طور جد پرهیزو تا زمان برگزاری کمتر از ۹ روز باقی مانده نیز بر مدار قانون حرکت کنند.

وی یاداور شد: برای چندین بار تاکید می کنم که سیاست و راهبرد اساسی مجریان انتخابات بویژه فرمانداران و تمامی عوامل اجرایی باید امانتدارانه، بی طرفانه و حرکت بر مدار قانون باشد و بدون شک مردم تعیین کننده اصلی انتخابات هستند.

کلانتری ادامه داد: البته کسانی هستند که با شایعه پراکنی و فرافکنی به دنبال ایجاد التهاب و زیر سئوال بردن سلامت انتخابات هستند که مجریان و همه عوامل اجرایی انتخابات نیز باید به دقت مراقب این گونه غوغاسالاری ها باشند و در دام آنها گرفتار نشوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را ۵۴۳ هزار و ۶۹۶ نفرذکر کرد.

احد جمالی اظهار داشت: ۲۷۰ هزار و ۹۶۹ نفر از این تعداد مرد و ۲۷۲ هزار و ۷۲۷ نفر نیز زن هستند.

وی یاداور شد: همچنین از این تعداد ۲۷ هزار و ۹۵۳ نفر اعم از زن و مرد رای اولی هستند که در انتخابات امسال می توانند برای نخستین بار در عرصه سیاسی مشارکت داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۸ نفرمرد و ۱۳ هزار و ۸۸۵ نفر نیز زن ستند.

۸۰۷ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای این استان پیش‌بینی و ثبت شده است.

۲۵هزار نفر عوامل اجرایی اعم از هیات های نظارت، بازرسی، کمیته های مختلف ، نیروهای امنیتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را انجام خواهند داد.

تعداد عوامل اجرایی انتخابات مجلس دهم در این استان ۱۸ هزار نفر و شمار شعب اخذ رای نیز ۷۷۱ مورد بود

۸۵۰ شعبه اخذ رای در هر سه حوزه انتخابیه استان شامل بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی ، لنده و چرام نیز پیش بینی شده است.

 هنوز دستوری مبنی بر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک یا نیمه الکترونیک در استان ابلاغ نشده اما در صورت اعلام و ضرورت بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و الکترونیکی در کل فرآیند برگزاری آن وجود دارد.

در مجموع در سه حوزه انتخابیه این استان ۴۴ داوطلب توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

از ۴۲ نفر داوطلب ثبت نامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۲۱ داوطلب تایید صلاحیت شده‌اند.  

روز گذشته یکی از نامزدهای اصلاح طلبان در این حوزه تایید شد.

حوزه انتخابیه گچساران و باشت از ۱۵ نفر داوطلب ثبت نامی ۹ نفر تایید صلاحیت شده اند.

به گفته احد جمالی رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد: همچنین در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از ۲۶ نفر داوطلب ثبت نام شده نیز ۱۵ نفر داوطلب صلاحیت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است.

امروز نیز یکی از نامزدهای اصولگرا در نامه رسمی به فرمانداری بویراحمد در این حوزه از ادامه فعالیت در انتخابات انصراف داد.

کهگیلویه وبویراحمد دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.