این طرح ها شامل افتتاح سوله چند منظوره اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد واقع در گردنه ژالانه، چهار پروژه عمران شهرداری هورامان و ۲۰ پروژه عمرانی دهیاری های بخش هورامان است.

 مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد گفت: این سوله به مساحت 288  متر مربع احداث شده است و برای استقرار دستگاه های برف روب سنگین و نیمه سنگین از آن استفاده می شود.

افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی دهیاری های بخش هورامان با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که در پنجمین روز از دهه فجر در منطقه هورامان سروآباد افتتاح شد.

فرید ربانی بخشدار هورامان گفت: این طرح ها شامل پروژه سنگفرش، احداث دیوار حائل، ساماندهی معابر، ساماندهی شبکه فاضلاب روستایی و بتن ریزی است که از محل اعتبارات دهیاری های همان روستاها احداث شده اند.

افزود: باتوجه به اینکه منطقه هورامان منطقه تاریخی و گردشگرپذیر است توسعه و آبادانی روستاهای این منطقه امری ضروری است که می تواند در توسعه توریسم و صنعت گردشگری منطقه موثر واقع شود.

بخشدار هورامان یادآور شد: افتتاح چهار پروژه عمران شهرداری هورامان شامل بتن ریزی معابر، زیرسازی و آسفالت خیابان های سطح شهر هورامان تخت، احداث دیوارحائل، هدایت آبهای سطحی و ایمن سازی معابر و کوچه ها از دیگر طرح های مهمی بود که در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

دهه فجر امسال بیش از ۵۰ پروژه با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان سروآباد کلنگ زنی یا افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

از ۱۲ بهمن همزمان با ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.