برای افتتاح این طرح ها در مجموع بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز، بنیاد شهید و دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان هزینه شده است.

فرماندار سروآباد در حاشیه افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: پروژه گاز رسانی به روستای هرسین بخش مرکزی از مهمترین طرح های افتتاح شده در سومین روز از دهه فجر بوده که برای اجرای آن در مجموع اعتباری بیش از هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

کامیار میرزایی افزود: از مجموع ۷۴ روستای شهرستان، هرسین شصت و پنجمین روستا است که از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شود کهدر این طرح هشت هزار و ۸۳۸ متر خط لوله انجام شده و برای ۸۸ خانوار ساکن این روستا ۱۱۸ انشعاب نصب شده است.

وی گفت: افتتاح شبکه جمع آوری فاضلاب روستای بیساران بزرگترین روستای شهرستان سروآباد با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال از دیگر طرح های مهم افتتاح شده بود که با همکاری دهیاری و سپاه انجام شد.

وی یادآور شد: احداث جاده کمربندی روستای بیساران به طول بیش از یک کیلومتر با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال از دیگر طرح های عمرانی افتتاح شده بود.

میرزایی گفت: افتتاح جاده کمربندی روستای هرسین با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال و ساماندهی مزار شهدای روستای ژان با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح هایی بود که همزمان با سومین روز از دهه فجر در شهرستان سروآباد به بهره برداری رسید.

همچنین در گرامیداشت دهه فجر مراسم بزرگداشت عارف والامقام بابا شیخ بیسارانی با حضور روحانیون و مردم روستاهای اطراف در مسجد جامع روستای بیساران برگزار شد که در پایان از تعدادی  روحانیون و علمای منطقه تجلیل و قدردانی شد.

دهه فجر امسال بیش از ۵۰ پروژه با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان سروآباد کلنگ زنی یا افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

از ۱۲ بهمن همزمان با ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.