در پی خبرهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ساخت و ساز در محدوده کوچکه‌رش توسط پارک علم و فن آوری، شهردار سنندج روز پنجشنبه مطالبی جهت تنویر افکار عمومی در ارتباط با مالکیت این محدوده اعلام کرد.

حشمت‌الله صیدی گفت: با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۹۵ و قبل از شروع و اتمام مطالعات تپه‌های شهر سنندج که در مهرماه سال ۹۸ در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شد، پروانه احداث پارک علم و فن‌آوری توسط شهرداری منطقه ۲ سنندج صادر شد.

وی با بیان اینکه سال ۹۳ پروژه‌ای تحت عنوان احداث کوی دانش در چهار فاز در کارگروه امور زیربنایی استان مصوب شد، افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز در خرداد سال ۹۵ مصوب کرد که پارک علم و فن‌آوری فاز نخست این طرح را اجرا کند.

شهردار سنندج اظهار داشت: ۱۵ هکتار از محدوده اراضی مورد نظر در محدوده کوچکه‌رش طی قراردادی در آذر سال ۹۵ از طرف اداره کل راه و شهرسازی به پارک علم و فن‌آوری واگذار و در این قرارداد مقرر شد پارک علم و فن‌آوری ظرف مدت سه ماه نسبت به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری اقدام کند.

وی یادآور شد: در مرداد سال ۹۶ کاربری زمین به عنوان آموزشی مصوب و تاکید شد اراضی مذکور با توجه به اینکه خارج از محدوده بوده برای آن کاربری آموزشی تعریف شود البته این به منزله الحاق به محدوده قانونی شهر نیست.

صیدی تاکید کرد: با عنایت به ارائه مدارک و مستندات لازم، نماینده پارک علم و فن آوری به شهرداری منطقه ۲ جهت صدور مجوز مراجعه و این شهرداری هم با توجه به تمام مستندات و مدارک لازم فقط مجوز حصارکشی با فنس و آن هم در جهت جلوگیری از تصرفات احتمالی توسط افراد سودجو را صادر کرد.

شهردار سنندج گفت: پس از صدور مجوز حصارکشی با فنس چندین بار نیروهای اجراییات شهرداری منطقه ۲ از این محدوده بازدید کرده و در این بازدیدها تخلفاتی مانند استفاده از دیوار بتنی بجای فنس و انجام عملیات در مساحت بیشتر از مفاد پروانه مشاهده و از ادامه عملیات اجرایی به مدت نزدیک به یکسال جلوگیری شد.

صیدی افزود: در سال ۹۷ و دی ماه سال جاری و در راستای جلوگیری از تخلفات صورت گرفته اخطارهای لازم به نمایندگان پارک علم و فن آوری و راه و شهرسازی کردستان داده شد همچنین مانع از ادامه فعالیت این طرح شدیم.

وی اضافه کرد: علی‌رغم درخواست مکرر از سوی پارک علم و فن آوری همچنین نامه اداره کل راه و شهرسازی در آبان امسال مبنی بر بلامانع بودن تمدید پروانه ساختمانی، این شهرداری پروانه طرح را تاکنون تمدید نکرده است.

صیدی یادآور شد: با توجه به اینکه مطالعات تپه‌های شهر سنندج در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شده باید در صدور مجوز این طرح بررسی‌های لازم انجام شود.

محدوده کوچکه رش (سنگ سیاه) در ابتدای ورودی سنندج از سمت مریوان در منطقه فیض آباد واقع شده است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.