سرهنگ بهروز مهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری ۳۸ فقره پرونده مربوط به زمین خواری با پیگیری این یگان به نتیجه رسیده که طی آن ۲۶۳ هزار و ۸۶۳ متر مربع از اراضی تحت تملک دولت در محدوده شهرهای استان رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش اراضی رفع تصرف شده ۲۹۸ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: ۱۴ مورد از این پرونده به صورت رفع تصرف فوری اراضی ملی به میزان ۴۳ هزار و ۲۸۳ متر مربع و به ارزش ۳۹ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال به نتیجه رسیده است.

سرهنگ مهری افزود: ۲۴ فقره پرونده نیز در قالب اجرای احکام قضایی قطعی شده شامل خلع ید، قلع و قمع و تخلیه از اراضی به میزان ۲۲۰ هزار و ۵۵۳ متر مربع به ارزش ۲۵۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال رفع تصرف و به اموال بیت المال بازگشته است.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان تاکید کرد: بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان رفع تصرفات در ۶ شهرستان قروه، سنندج، بیجار، دهگلان، دیواندره و کامیاران به نتیجه رسیده است، یادآور شد: تحقق حقوق شهروندی از جمله اهداف تشکیل این یگان بوده و در این راستا برخورد صریح و قاطع با زمین خواران و متصرفان به حریم بیت المال و اراضی ملی با همه توان انجام می‌شود.

یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی فعالیت می کند و از تابستان سال ۹۵ برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف، تشکیل شده است.

مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن سند ثبتی صادر شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.