علی سیف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  کشاورزان نگران پرداخت نشدن خسارات هستند که بر اساس آخرین پیگیری ، میزان خسارت ها بررسی و وارد سامانه سجاد شده و همه مراحل اجرایی آن انجام شده است.

وی افزود: در اولین فرصت بر حسب شماره حساب و آدرس هایی که از مالکان گرفته شده، خسارات بلاعوض و تسهیلات بر اساس نظر کارشناس به حساب آنها واریز می شود .

فرماندار پلدختر گفت: خسارات سیل در بخش های مختلف زیاد بود، در حوزه کشاورزی میزان خسارات حدود یکهزار و ۳۰۰  میلیارد تومان برآورد شد که زمین، محصولات  کشاورزی ، باغات ، موتور تلمبه ها و زمین های آبی و دیم  در جریان وقوع سیل تخریب شدند.

وی افزود: متاسفانه در جریان سیل در حوزه شهری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بجز دیواره ساحلی به شهر پلدختر خسارت وارد شده است .

سیف به خسارات سیل در حوزه مسکن اشاره کرد و یادآورشد:  نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در جریان وقوع سیل آسیب جدی دیده که از این تعداد حدود ۲ هزارواحد صد درصد تخریب، واحدهایی نیاز به جابجایی دارند و مابقی نیز به تعمیرات کلی و جزیی نیاز دارند .

وی با بیان این که در شرایط فعلی باید به فکر راهکاری برای برون رفت مشکلات و باز گشت سریع به حالت عادی باشیم ،افزود: خوشبختانه پروژه های خوبی در سطح شهرستان شروع و از همان روزهای اول سیل ، ساخت و ساز پل های بزرگ آغاز شد که تعدادی از آنها به بهره برداری رسید .

فرماندار پلدخترگفت :عملیات اجرایی تعدادی ازاین پل ها  انتخاب پیمانکار شده و اعتبار تخصیص یافته که امید است  قبل از بارندگی بخش عمده ای از کار بازسازی این پل ها به پایان برسد و در اختیار مردم شهرستان قرار گیرد .

وی به مشکلات حوزه راه در شهرستان پلدختراشاره وافزود: سیل در حوزه راه ، نیز مشکلات زیادی را برای شهرستان ایجادکرده ، راه اصلی پلدختر – خرم آباد در ۱۷ نقطه صد درصد تخریب و قطع شده بود به طوری که رودخانه کشکان در این نقاط به کوه رسیده بود و هیچ امکانی برای تردد وجود نداشت.

سیف یادآورشد : با تلاش نیروهای راهداری ، راه و شهرسازی و دستگاه های شهرستانی که در کنار آنها بودند خوشبختانه جاده پلدختر – خرم آباد  بعد از مدتی بازگشایی شد و هم اکنون تردد در آن برقراراست .

وی افزود : بعضی  نقاط جاده پلدختر – خرم آباد به صورت زیر سازی شده باقی مانده و بعضی نقاط نیاز به زیر سازی و آسفالت دارند که در دستور کار قراردارد و کار روکش آسفالت آن به سرعت در حال انجام و این راه موقت است.

فرماندار پلدختر گفت: راه اصلی و ایمن که برای همیشه مشکلات سیلاب را نخواهد داشت به قرارگاه خاتم واگذارشده در این محور و کارهای مناقصه و تامین اعتبار آن انجام شده و در اسرع وقت عملیات آن آغازمی شود.

وی افزود: در جاده پلدختر – خرم آباد در نقاطی  که رودخانه به کوه رسیده حدود ۹ کیلومتر تونل در این محور ایجاد می شود که امیداست بعد از بهره برداری از آن هیچگاه شاهد آب بردگی و یا آبشستگی در این جاده نباشیم .

سیف به مشکلات حوزه آب در شهرستان پلدختر اشاره و یادآورشد: در حوزه آب شهری و روستایی، بخش عمده ای از زیر ساخت های شهرستان در جریان وقوع سیل  از بین رفت و در بسیاری از نقاط روستایی آب به صورت موقت در اختیار مردم قرار گرفته است .

وی افزود: در حوزه شهری ، زیر ساخت های آب  پلدختر در جریان سیل صد درصد تخریب شد که به صورت موقت کار آن انجام شده  و یک منبع جدید پیدا شده که آب بسیار خوبی برای سطح شهر است.

سیف یادآورشد: این پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در نهایت تا یک ماه آینده به آب شهر اضافه و قسمت عمده ای از مشکلات افت فشار آب در سطح شهر برطرف می شود .

وی افزود: در کنار این موضوع بحث ساخت و ساز وجود دارد و با توجه به این که بخش عمده ای از مردم از آب برای ساخت و ساز استفاده می کنند افت فشار آب در سطح شهر طبیعی است .

فرماندار پلدختر گفت: با توجه به وقوع سیل کمبودها و مشکلات در شهرستان پلدختر زیاد است و به طور قطع خساراتی که به مردم وارد شده بسیار بیشتر از چیزی است که دولت در اختیار مردم قرار داده و در برخی موارد جبران خسارات نیاز به زمان بیشتری دارد.

سیف افزود: بنابر این انتظار می رود،  شهروندان پلدختری حداکثر همکاری را داشته باشند تا در اسرع وقت پروژه های اساسی سطح شهرستان عملیات اجرایی آنها انجام ومورد بهره برداری قرار گیرند .

فرماندار پلدختراظهار امیدواری کرد:  تا قبل از فصل جدید کشت ، نگرانی در بخش کشاورزی برطرف وکشاورزان سال آبی خوبی را آغاز کنند.

  /۶۰۶۰/۷۲۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.