استاندار ایلام از پرداخت کمک بلاعوض 3 میلیارد و 300 میلیون تومانی به سیل زدگان این استان خبر داد.

 به گزارش ایلنا، قلاسم سلیمانی دشتکی در ارتباط با تشریح آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده استان گفت: در برآورد خسارت واحد‌های معیشتی ۳۵۵۱ واحد، تعمیراتی ۹۸۰۰ واحد و واحد‌های احداثی ۳۲۸۰ واحد احصاء شد که در مجموع  ۱۶۶۳۱ واحد تایید شده است که بایستی به آنها کمک شود.

استاندار ایلام افزود: تاکنون حدود ۳۷۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

سلیمانی دشتکی خسارت دیدگان از سیل فروردین ماه در استان ایلام را به شرح زیر تقسیم بندی کرد:

1. افرادی که خودشان زمین داشتند که با کمک بلاعوض بنیاد مسکن کار ساخت و ساز را شروع کردند.
 
2. تعدادی از خانه‌ها در حریم رودخانه قرار دارند که بایستی جابه‌جا شوند.
 
3. تعدادی دیگری که آب وارد خانه‌های آن‌ها شده است و درحریم رودخانه نیستند آنها در همان جای خود بازسازی می‌شوند.
 
4. خانه‌هایی که باید جابجا شوند یا زمین برای ساخت دارند یابوسیله  کمیته امداد برای آن‌ها زمین خریداری شده یا از طریق راه و شهرسازی ومنابع طبیعی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
 
5. روستا‌های سیل زده‌ای که برای ساخت و ساز و کمبود زمین درطرح هادی مشکل داشتند در طرح ضربتی بنیاد مسکن مشکل آنها حل وفصل شد.
 
وی ادامه داد: در مناطق سیل زده مشکل فنی نداریم اگر مشکل بانکی حل بشود به سرعت بنیاد مسکن و استان‌های معین و دستگا‌ه‌های ذیربط آمادگی دارند امور را حل و فصل کنند.
 
استاندار ایلام گفت: همه دستگاه‌های امدادی از جمله کمیته امداد و بنیاد مسکن و خیران آماده کمک رسانی به مناطق سیل زده استان در خصوص وسایل سرمایشی هستند که در صورت اعلام نیاز از طریق فرمانداری‌ های مربوطه در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: علت منعقد نشدن قرارداد مشکل بانک مرکزی است ؛ در مرحله اول پرداخت تسهیلات به استان گلستان و مازندران و سایر استان‌ها با مبلغ کمتری لحاظ شده بود و در مرحله دوم تمام استان‌ها را لحاظ کردند از جمله استان ایلام  و  مسئله دیگر ابلاغ نشدن به موقع دستور العمل تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌ها بوده است.
 
سلیمانی دشتکی اضافه  کرد: در صورت همکاری بانک‌های عامل و پرداخت به موقع تسهیلات طبق قولی که رئیس‌جمهور محترم داده اند تا پایان سال همه واحد‌های خسارت دیده را تکمیل می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.