معاون فرماندار دشت آزادگان گفت: روستاهای مچریه و ابو روفوش آخرین روستاها از شهرستان دشت آزادگان هستند که آب آنها تخلیه شد و اقدامات بعدی برای بهسازی این دو روستا از بین ۱۰ روستای زیرآب رفته این شهرستان شروع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فردوس پناه اظهار داشت: در سیلاب فروردین ماه ۹۸، ۱۰ روستا زیرآب رفتند و امروز هر ۱۰ روستا از آب تخلیه و مراحل آهک پاشی و سمپاشی شروع خواهد شد و انتظار می رود، مهمترین مرحله که بازسازی و تعمیر منازل مسکونی است، بنیاد مسکن و شهرسازی بزودی وارد کارزار شود، زیرا با توجه به وعده ای که به مردم داده شده است باید این نهاد زودتر وارد کار می شد و بازسازی را شروع کند.

وی افزود: خسارت های کشاورزان نیز در حال برآورد است و برای اکثر زمین ها با همکاری کشاورزان و اداره جهاد و کشاورزی پرونده تشکیل شده است و کشاورزانی که برای اجاره، برق و آبیاری مقروض شده اند، امیدواریم سریعتر به مرحله پرداخت برسد.

فردوس پناه با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ سیل بند و دو کانال بسمت زمین های کشاورزی باز هستند و آب همچنان در زمین های کشاورزی است‌، گفت: باید این آب از زمین های کشاورزی خارج گردد و سیل بندها بسته و زمین های کشاورزی از آب تخلیه شوند و یا بوسیله ایجاد کانال هایی این آب هدایت شود و یا با پمپاژ آب، این کار در اسرع وقت انجام شود.

معاون فرماندار دشت آزادگان ضمن برشمردن مهمترین محورها برای پیگیری مسئولین ادارات کل، عنوان کرد: خسارت های مسکن، زمین های کشاورزی آماده سازی برای کشت تابستانه و نیز بازگشایی راهها و ترمیم آنها، چهار محور اساسی شهرستان هستند که در بخش ترمیم جاده ها میتوان جاده چذابه و مسیر الله اکبر و جاده ده روستایی که زیرآب بودند را عنوان کرد و اقداماتی از سوی راهداری و راه و شهرسازی در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.