فرهاد ایزدجو روز شنبه در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که رفع محدودیت کشت در استان با توجه به دستور استاندار خوزستان از چه زمانی عملی می شود، بیان داشت: این سازمان برای تحقق این سیاست کلی مدیریت ارشد استان آمادگی دارد اما باید توجه داشت که امکانات و تاسیسات موجود از ظرفیت محدودی برخوردار هستند.
وی توضیح داد: مهم ترین بخش این محدودیت ها در شبکه های زهکشی زمین های کشاورزی موجود در استان برای رهاسازی آب است.
این مقام مسئول در سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: حتی ممکن است در بخشی از نقاط کشاورزان از رفع این محدودیت ها و یا آزادی در الگوی کشت استقبال نکنند.
ایزدجو با اشاره به اینکه در برخی از مناطق نیز زمین های کشاورزی برای رفع این محدودیت ها از شرایط لازم برخوردار نیستند، یادآور شد: در هرصورت برای اینکه ببینیم شبکه های زهکشی زمین ها تا چه اندازه جوابگو هستند بررسی های دقیقی از سوی کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان انجام می شود.
بر اساس این گزارش، ظهر امروز استاندار خوزستان در نشست قرارگاه بازسازی سیل استان اعلام کرد که امسال با توجه به حجم آب موجود محدودیتی در میزان کشت و الگوی کشت وجود ندارد و کشاورزان خوزستانی هر چه تمایل دارند برای جبران زیان ‌های ناشی از سیل می توانند کشت کنند.
غلامرضا شریعتی همچنین تاکید کرد: از سازمان آب و برق خوزستان خواسته شده تا رعایت حال کشاورزان را کرده و توجه کنند سطح سدها تا حد نرمال تخلیه نشود.
سیلاب که با طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون از روزهای آغازین فروردین شروع شد حدود 400 هزار نفر را در مناطق روستایی و شهری 12شهرستان خوزستان درگیر کرد.
در روزهای اخیر با کاهش خروجی آب سدهای کرخه ، دز و گتوند ، سیلاب در حال فروکش کردن است و خطرات ناشی از سیلاب مجدد کاهش یافته است.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.