عطاء‌الله اکبری روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: این زمین‌ها که در حریم شهر سراوان واقع شده پس از شناسایی با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.
وی ارزش زمین رفع تصرف شده را حدود ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این زمین‌ها توسط ۱۳ نفر زمین‌خوار تصرف شده و بطور شبانه اقدام به ساخت و ساز می‌کردند که آزاد و به وضع سابق اعاده شد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زمین خواری پدیده رایج شده است که این اداره کل با جدیت موضوع رفع تصرف از اراضی دولت را دنبال خواهد کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر ۱۱ درصد از مساحت ایران به دلیل تنوع اقلیمی و وضعیت توپوگرافی رویشگاه گیاهان منحصر بفرد است به طوری که از این گستره ۱۰،۵ میلیون هکتار آن را مرتع، ۱،۲میلیون هکتار جنگل و ۵،۶ میلیون هکتار را بیابان تشکیل می دهد.

به گفته برخی منابع؛ عده‌ای افراد سودجو با تصرف زمین‌های ملی در اطراف شهرها و ساخت و ساز شبانه، خانواده‌های روستایی و مستضعف را اجیر و در آنها مستقر کرده و ضمن گسترش حاشیه نشینی پس از مدتی با تهیه استشهاد محلی و امثال آن قصد تهیه سند برای زمین تصرف شده را می کنند که دستگاه‌های دست اندرکار بطور شبانه روزی در تلاش برای جلوگیری از این نوع زمین خواری‌ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.