به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین خوش اقبال در جلسه هماهنگی هیات اندیشه ورزان استان کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر قبل از انقلاب نیروی آموزش دیده و متخصص کم و جوابگوی نیاز کشور نبود ولی امروزه خوشبختانه با عنایت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بسیاری از زمینه ها نیروهای انسانی خلاق و توانمند در عرصه توسعه کشور حضور فعالی دارند.

وی افزود: در بخش مباحث اجتماعی نیز باید با حضور و مشارکت دانشگاهیان، نخبگان، مدیران، کارشناسان گامهای مهم و تاثیرگذاری برای ارتقا شاخص ها و ایجاد امید بیشتر در جامعه برداشته شود.

خوش اقبال تصریح کرد: در حال حاضر بیش از چهل سال تجربه مدیریتی به ویژه در مباحث اجتماعی داریم و نباید به این سادگی از کاستی ها و نارسایی های موجود در مسیر توسعه از جمله توسعه اجتماعی چشم پوشی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: در این راستا باید با کمک هم برای رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش خود را مضاعف کنیم و شاهد رشد شاخص های اجتماعی باشیم.

وی اذعان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایه رای و نظر مردم استوار است و اگر حضور مردم کم رنگ شود باید بپذیریم که ما مسئولین به نحوی باعث دوری مردم از مشارکت در توسعه کشور هستیم و بنابراین باید با تمام توان در خدمت مردم باشیم.

خوش اقبال ادامه داد: باید فضا را برای مشارکت بیشتر نخبگان و صاحب نظران اجتماعی فراهم کنیم و مدیران باید به دقت به نظرات و دغدغه های نخبگان توجه کرده و از تخصص آنها برای تقویت زیرساخت های اجتماعی استفاده مناسبی به عمل آورند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: ما در این جلسه تخصصی اجتماعی دور هم جمع شدیم تا راهکارهای عملی و اجرایی داشته باشیم و باید به دقت برای تقویت شاخص های اجتماعی راهکارها را ارائه دهیم و از هرگونه گرایش سیاسی و جناحی برای حل مباحث اجتماعی دور کرده و راههای اصولی را برای تقویت مبانی اجتماعی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی تاکید کرد: باید توسعه و رفع محرومیت و بیان مشکلات مردم دغدغه های همه ما باشد و ما باید زبان گویا مردم برای حل معضلات و مشکلات آنها باشیم.

خوش اقبال ابراز داشت:  ضروریست که از نظرات و اندیشه های افراد نخبه و صاحبنظر که خارج از سیستم اداری دستگاههای اجرایی هستند به نحوه شایسته برای تحقق برنامه ها و اهداف در توسعه اجتماعی استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان یادآوری کرد: هدف هیئت اندیشه ورزان حضور و ورود متخصصین و صاحبنظرانی است که به مسائل اجتماعی واقف و احاطه کامل داشته، به عرصه اجتماعی استان استان است و انتظار داریم که همکاری خوبی بین مدیران و این صاحبنظران صورت گیرد.

وی اظهار کرد: هدف ما رصد راههای توسعه همه جانبه استان است و این هیئت برنامه ریزی های خود را باید بومی سازی و به نحوی دنبال کند که بتوانیم  در سطح استان زمینه تقویت مباحث اجتماعی را مهیا کنیم.

خوش اقبال ادامه داد: متاسفانه به دلایل مختلف فاصله بین نخبگان و مسئولان در جامعه زیاد است و باید بپذیریم اگر امروزه با مشکلاتی مواجه هستیم که قطعا ناشی از این عدم ارتباط بین جامعه، نخبگان و مسئولان است که بایستی هرچه سریعتر برای برطرف کردن این فاصله کوشش کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان خطاب به مدیران و صاحبنظران استان گفت: هدف اصلی باید همراهی و مشارکت مردم باشد و در آستانه انتخابات نیز باید بپذیریم انتخابات به نوعی عرصه ظهور و حضور نخبگان و صاحبنظران و اندیشمندان جامعه است.

وی تصریح کرد: اگر راه حضور و مشارکت مردم در توسعه کشور فراهم نشود قطعا بسیاری از نارسایی ها همچنان حل نشده باقی خواهد ماند.

خوش اقبال اذعان داشت: دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای جلب مشارکت و همراهی افرادی که دغدغه توسعه و رفع مشکلات مردم را داشته اند، به عمل آورده است و از همکاری آنها استقبال می کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در پایان گفت: باید در انتخابات افراد دارای صلاحیت و توانایی برای حضور در مجلس دقت زیاد کنیم، زیرا این افراد پس از انتخاب شدن به عنوان نماینده مردم برای صیانت از منافع و حقوق مردم باید تلاش کنند و مسلما باید نماینده کارآمدی برای مردم کردستان باشند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1313600
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.