به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در چهارمین جلسه کارگروه توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار اظهار داشت:  ۳۰ هکتار از اراضی ملی به منظور توسعه باغات تعیین تکلیف و به منابع طبیعی معرفی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بر رفع موانع و مشکلات پیش روی توسعه باغات در استان تاکید کرد  گفت:  احداث باغات فعالیتی اقتصادی  و اشتغالزا خواهد بود.

وی با تاکید بر این که هدف ما ایجاد باغات اقتصادی در استان است افزود: طرح توسعه باغات از اولویتهای این سازمان است و این مهم به جد پیگیری می شود.

جعفری تصریح کرد: نهایت همکاری را با بهره برداران در خصوص توسعه باغات داریم و تا حد امکان هزینه های مربوط به واگذاری و احداث باغات را کاهش داده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تاکید بر مشارکت کشاورزان در این طرح بیان کرد: راهنمایی و آموزش مردم در راستای این طرح موجب بهره گیری حداکثری از مکانیزاسیون و  بهره برداری علمی و اقتصادی از این باغات خواهد شد.

وی شناسایی مناطق مستعد توسعه باغات در استان را گام ابتدایی و اساسی این طرح دانست و تاکید کرد:  ایجاد باغات در سطوح بیشتر صورت گیرد تا اجرای مکانیزاسیون در آن مقرون به صرفه باشد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1267221
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.