به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اراضی زیرشبکه آبیاری مغان بر اساس سیاست الگوی کشت در سال زراعی جاری ۵۰ درصد به صورت بهاره و ۵۰ درصد نیز به صورت پائیزه کشت خواهد شد و برای تامین آب مورد نیاز این اراضی مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد و بیله‌سوار موضوع را از امور آب مغان پیگیری خواهند کرد تا بهره‌برداران از این لحاظ مشکلی نداشته باشند.

او اظهار داشت: موضوع استعلام و تعیین ماهیت اراضی زیرشبکه آبیاری مغان از منابع طبیعی در زمینه اراضی خارج از اراضی ملی و داخل بودن در اراضی شرکت کشت و صنعت مغان که معاوضه شده و قرار است در اولین فرصت ممکن به این مشکل رسیدگی شود.

وی  افزود: اراضی در دست مطالعه روستاهای شیخ‌کلخوران و آقچه‌کند نیز در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و پس از ارسال پرونده به مدیریت آب و خاک نسبت به ارجاع طرح به مشاور واجد شرایط طبق مقررات و با هزینه خود بهره‌بردار اقدام می‌شود.

نیکشاد با اشاره به تاخیر مطالعات در سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی خرد از سوی تعدادی ازمشاوران ذیصلاح که منجر به اعتراض متقاضیان طرح و تحمیل هزینه زیاد دارد، بیان کرد: موضوع طبق ماده ۲۰  شرایط عمومی قراردادهای خدمات مشاوره (موضوع خسارت تاخیر) اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در زمینه اراضی زیرشبکه پیله‌سهران  که توسط مشاور طرف قرارداد سازمان مطالعات آن انجام شده ضمن اطلاع‌رسانی بر اساس درخواست متقاضیان و اولویت  بندی نسبت به تشکیل پرونده و ارسال به مدیریت آب و خاک ا قدام و درخواست متقاضیان برای طراحی به مشاور ارسال خواهد شد تا پس از تهیه گزارش طرح در کمیته فنی  بررسی و برای تصویب و تامین اعتبار به صندوق ارسال شود.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.

۶۰۱۸/6016

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.