رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 43 میلیارد تومان تسهیلات در سالجاری برای نوسازی ناوگان مکانیزاسیون بخش کشاورزی در قالب تسهیلات بانکی به فعالان بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، خلیل نیکشاد در نشس مسئولان بانک کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: در مرحله ششم توزیع و ابلاغ اعتبارات حوزه مکانیزاسیون فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان بخش‌های متنوع کشاورزی اعم از زراعت، باغات، دامداری، آبزی‌پروری، پرورش طیور، محصولات گلخانه‌ای و حتی منابع طبیعی به وجود آمده تا از این تسهیلات استفاده کرده و تجهیزات خود را نوسازی کنند.
وی سهمیه تعیین شده برای استان اردبیل را از این محل 43 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی قرار شده به عنوان بانک معین در پرداخت این تسهیلات منابع مورد نظر را پرداخت و تسهیلات ارزان‌قیمتی را در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: فعالان بخش کشاورزی با مراحعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و بخش‌ها و همچنین تشکیل پرونده و معرفی به بانک کشاورزی از این تسهیلات استفاده کنند.
نیکشاد نرخ سود این تسهیلات را 15 درصد و بازپرداخت آن را 5 تا 7 ساله اعلام کرد و گفت: کشاورزان در کنار خرید تجهیزات و ماشین‌آلات و ادوات دنباله‌دار می‌توانند از طریق این منابع نسبت به خرید سیستم‌های گرمایشی گلخانه‌ها، دستگاه آسیاب و همچنین تجهیزات حوزه منابع طبیعی استفاده کرده تا میزان بهره‌وری خود را افزایش دهند.
وی در ادامه به ضرورت پیشگیری از حوادث قهری با توجه جدی به الگوی کشت جدید بیان کرد: از 724 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به بخش کشاورزی استان عمده این خسارت مربوط به باغات است که 660 میلیارد تومان باغات استان به ویژه گونه‌های هسته‌دار هلو، شلیل، سیب و 100 درصد گردوی استان خسارت دیده که ضرورت دارد با تجهیز منابع و امکانات به نوعی نسبت به جبران آن اقداماتی را انجام دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.