به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از جهاد کشاورزی استان اردبیل، ربعلی جهانی افزود: حدود سه هزار و 350 هکتار از اراضی زراعی بیله سوار زیر کشت کلزا رفته و پیش‌بینی می شود بیش از هشت هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت و به کارخانه‌های روغن‌کشی حمل شود.
وی بیان کرد: برای بدست آوردن محصول مرغوب و با کیفیت بالا در سال زراعی جاری در سطح یکهزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان با کک کلزا مبارزه شده و در بیش از 70درصد مزارع کلزا مبارزه با علف‌های هرز انجام و در 50درصد مزارع هم سمپاشی مبارزه با پوسیدگی سفید ساقه شده است.
جهانی گفت: همچنین برای رسیدن به اهداف مورد نظر کارشناسان جهاد کشاورزی بیله‌سوار اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در بین کشاورزان منطقه کردند.
مدیر جهاد کشاورزی بیله‌ سوار افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه کشت محصول دانه‌های روغنی کلزا بدلیل کاهش مصرف آب، تناوب زراعی مناسب و پایداری کشت محصولات راهبردی از جمله گندم و جو مورد تاکید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل است.
شهرستان بیله‌ سوار مغان یکی از قطب های تولید دانه‌های روغنی استان اردبیل است و در کشت کلزا پس از پارس آباد مغان رتبه دوم را در استان دارد.
بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.