معاون توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخلاف چهار سال گذشته در حال حاضر واردات گندم به کشور به صفر رسیده و ما حتی امسال به مقدار محدود با تبدیل گندم به آرد صادرات نیز داشتیم
.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل،محمدعلی جوادی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: ما قبل از سال 92 و انتخاب دکتر روحانی چالش‌های و دغدغه‌هایی را در همه حوزه‌ها به ویژه بخش کشاورزی شاهد بودیم به طوری که با تلاش شبانه‌روزی در این چهار سال سعی کردیم وضعیت کشور را از شرایط یاس و ناامیدی به وضعیت امیدواری و اقدام رو به جلو سوق دهیم.
 
وی با انتقاد از کسانی که می‌خواهند شرایس کنونی کشور را سیاه وو ناامیدانه جلوه دهند، خاطرنشان کرد: 39 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و ما در این مدت پیشرفت‌های مختلفی را در کشور شاهد بودیم و این نهایت بی‌انصافی است که بخواهیم فقط کاستی‌ها را مطرح و هیچ سخنی از پیشرفت و توسعه به میان نیاوریم
.
معاون توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: کشور به معنای واقعی در مسیر رشد و توسعه و تعالی قرار گرفته و ما روز به روز به سمت وضعیت مطلوب‌تر در بخش‌های مختلف اعم از کارهای عمرانی و اقتصادی پیش می‌رویم و قطعا قضاوت در فضای منصفانه زمینه امیدواری و حرکت‌های روبه جلو را فراهم می‌آورد.
 
جوادی تصریح کرد: در حالی که در سال 92 بیش از 2 میلیارد و 605 میلیون دلار واردات گندم داشتیم در حال حاضر این میزان واردات که معادل 14 هزار میلیارد تومان بوده به صفر رسیده است.
وی ادامه داد: در سال 92 واردات تولیدات کشاورزی به کشور بیش از 8 میلیارد دلار بوده که با 3 میلیارد دلار کاهش در این چهار سال وضعیت ما در واردات محصولات کشاورزی به کمتر از 5 میلیارد دلار رسیده است.

معاون توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در کنار افزایش تولید تا چهار برابر در اکثر محصولات کشاورزی در حوزه طرح‌های نوین آبیاری اقدامات بی‌سابقه‌ای در کشور شروع شده به طوری که در استان اردبیل با توجه به تولید محصول با تنوع خاص در مکانیزه کردن آبیاری مزارع یک هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

جوادی گفت: ما تا سال 92 شاهد تحریم‌های ظالمانه و برخی مشکلات داخلی در کشور بودیم اما در این چهار سال براساس اسناد بالادستی به ویژه برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی را در افزایش ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی انجام دادیم.

وی از دو برابر شدن ظرفیت سردخانه‌ها و انبارهای فنی در چهار سال گذشته خبر داد و افزود: ما این ظرفیت را از یک میلیون و 300 هزار تن به 2 میلیون و 650 هزار تن افزایش دادیم و قرار است 40 درصد نیز به این ظرفیت در آینده افزوده شود.

معاون توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به انتخاب مدیران سازمان‌های جهاد کشاورزی از درون مجموعه و اهتمام این وزارتخانه به تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه مدیریتی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در دریافتی حقوق و مزایای کارکنان جهاد کشاورزی با سایر نهادها 60 درصد فاصله افتاده بود ما سعی داریم با حمایت دولت تدبیر و امید این فاصله را ترمیم کنیم به طوری که تمام تلاش ما بر این است تا پایان سال 20 درصد افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اتفاق بیفتد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.