سیدحسن میرعماد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ارزش صادرات محصولات کشاورزی استان در نیمه نخست سال جاری را 15 میلیون دلار اعلام و اضافه کرد : سیب، انگور، انجیر و گندم از جمله محصولات کشاورزی صادراتی سمنان است.
در سال 95 بیش از 10 میلیون دلار محصولات کشاورزی از سمنان به خارج از کشور صادر شد.
وی با بیان این که در هشت ماه سال گذشته بیش از 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق به 35 واحد تولیدی بخش کشاورزی سمنان پرداخت شد، اظهارداشت: با پرداخت این تسهیلات تا پایان سال جاری برای بیش از چهار هزار نفر اشتغالزایی می شود.
وی خاطرنشان کرد : در سال 92 بیش از 500 واحد تولیدی این استان در بخش کشاورزی نیمه فعال و غیر فعال بود که با ارایه بیش از یکهزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اکنون تمامی این واحدها به چرخه تولید برگشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد : در چهار سال گذشته یکهزار و 500 ادوات کشاورزی، مانند کمباین و تراکتور نوسازی در سمنان نوسازی شد و امسال هم بیش از 180 میلیارد ریال برای نوسازی ماشین های کشاورزی اعتبار در نظر گرفته شده است.
میرعماد تصریح کرد : در 2 همایش سرمایه گذاری جهاد کشاورزی در استان سمنان 34 تفاهم نامه به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی منعقد شد که 24 طرح آن با پنج هزار و 500 میلیارد ریال در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
این استان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.