عباس مشیریان روز شنبه به خبرنگاران در سمنان افزود: با نظارت مهندسان جهاد کشاورزی استان سمنان ، عملیات مبارزه در مزارع آبی گندم و جو استان در اواخر فصل زمستان سال گذشته آغاز شده است و این طرح ادامه دارد.
وی بیان داشت: از این مقدار مبارزه با علف های هرز چهار هزار و 428 هکتار آن مربوط به مزارع گندم و 2 هزار و 190 هکتار مربوط به مزارع جو استان سمنان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مزارع گندم و جو در مجموع هزار و 247 هکتار مبارزه شیمیایی بر علیه علف های هرز نازک برگ، 500 هکتار بر علیه علف های هرز پهن برگ و چهار هزار و 871 هکتار مبارزه توام اجرایی شده است.
مشیریان افزود: با سپری شدن فصل زمستان و شروع فعالیت آفت سن غلات و بالا رفتن تراکم در متر مربع این آفت عملیات مبارزه شیمیایی تا کنون در بیش از 20 هکتار در مزارع گندم و 10 هکتار از مزارع جو انجام شده است‌.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تمام مزارع از سوی کارشناسان حفظ نباتات مستقر در مراکز خدمات و مدیریت شهرستانها حتی در ایام تعطیلات رصد شده و اطلاع رسانی جهت مسائل فنی مربوط به سمپاشی انجام شده است.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی است، از یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی در استان سمنان 734 هزار تن تولیدات زراعی است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار حوزه جهادکشاورزی دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.