به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس مشیریان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و با اشاره به اینکه طرح مبارزه با علف‌های هرز در استان همچنان ادامه دارد اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و 428 هکتار از اراضی گندم در استان سمنان در این طرح از علف‌های هرز پاک‌سازی شدند.

وی افزود: دو هزار و 190 هکتار از اراضی جو در این طرح با استفاده از سم‌های شیمیایی از علوفه هرز پاک‌سازی شدند.

رئیس مرکز حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه فعالیت آفت‌ها در فصل بهار آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: در 500 هکتار از مزارع غلات استان علوفه هرز به شکل پهن‌برگ رشد کرده و در این طرح پاک‌سازی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه عملیات پاک‌سازی به‌وسیله سم‌های شیمیایی انجام‌شده تصریح کرد: در هزار و 247 هکتار از مزارع گندم و جو عملیات پاک‌سازی بر روی علف‌های هرز نازک برگ انجام‌شده است.

مشیریان با بیان اینکه بیشترین بخش پاک‌سازی در مزارعی بود که از هر دو نوع پهن‌برگ و نازک برگ علوفه هرز را داشتند اذعان داشت: چهار هزار و 871 هکتار از مزارع در این بخش پاک‌سازی شدند.

وی همچنین از اجرای طرح آفت کشی هم‌زمان با آغاز تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: این طرح بیش از 30 هکتار از مزارع غلات استان را پوشش داد که 20 هکتار در گروه مزارع گندم و 10 هکتار در گروه مزارع غلات در ایام تعطیلات سم‌پاشی شدند.

رئیس مرکز حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه از یک‌میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی 734 هزار تن آن در دسته تولیدات زراعی است افزود: همه‌روزه تمام مزارع استان سمنان تحت نظارت بخش مدیریت حفظ نباتات استان سمنان هستند.

وی گفت: در مواقع لازم و بحرانی بخش مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی به‌منظور سم‌پاشی و اجرای عملیات شیمیایی برای پاک‌سازی مزارع از آفت و علوفه هرز به‌طور مستقیم اقدام و یا به مراکز خدماتی جهاد کشاورزی برای اجرای عملیات اطلاع‌رسانی می‌شود.

مشیریان با اشاره به اینکه استان سمنان بیش از 40 هزار بهره‌بردار در حوزه جهاد کشاورزی وجود دارد اظهار کرد: استان سمنان با بیش از پنج میلیون هکتار منطقه کویری و 352 هزار هکتار مراتع جنگلی، 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609083
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.