به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمدابراهیم محمدی پیش از ظهر امروز در بازدید از اراضی پایاب سد کرده‌ده سرعین اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری سد کرده‌ده و شبکه‌های پایاب آن در شهرستان سرعین، 150 هکتار اراضی این منطقه زیرکشت آبی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با بهره‌برداری از اراضی پایاب این سد، توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌ سرعین از رشد قابل توجهی برخوردار شده و با استفاده بهینه از منابع موجود تحول بزرگی در توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی منطقه  ایجاد خواهد شد که این امر افزایش تولیدات و محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

محمدی با اشاره به اینکه کشاورزی از مهم‌ترین محورهای توسعه در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستائیان به شمار می‌آید، گفت: برای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده بهینه از منابع موجود، به ویژه آب مصرفی در بخش کشاورزی با برگزاری جلسات و انجام آموزشهای جمعی و انفرادی کشاورزان توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای آگاهسازی آنها اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین بیان کرد: در حال حاضر رایزنیهای لازم در رابطه با تجهیز این اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار با بهره‌برداران منطقه انجام و مقدمات اجرای این طرح در 150 هکتار از اراضی پایاب این سد به صورت جدی پیگیری می شود تا اقدامات لازم در این حوزه انجام شود.

وی تصریح کرد: میزان آبگیری سد کرده‌ده 150 هزار مترمکعب بوده و محصول غالبی که در اراضی آن کشت می‌شود  شامل غلات است که می‌توانیم با تغییر الگوی کشت منطقه و یکسان‌سازی آن و اجرای سیستمهای نوین آبیاری بیشترین بهره‌وری را از این اراضی داشته باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608890
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.