محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: با اتمام فصل سرما و شروع فعالیت آفت سن غلات و علف‌های هرز، عملیات مبارزه شیمیایی در مزارع خراسان شمالی آغاز شده است.

وی افزود: تاکنون عملیات مبارزه شیمیایی در سطح 6 هزار هکتار از مزارع غلات با علف‌های هرز پهن‌برگ و در دو هزار هکتار از مزارع غلات مبارزه به علف‌های هرز نازک برگ انجام‌ شده است.

رضایی بابیان اینکه علف‌های هرز یکی از مهم‌ترین عوامل خسارت زا به مزارع غلات است گفت: سال گذشته 105 هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز پهن‌برگ و 33 هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز نازک برگ انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه هر ساله مبارزه با علف‌های هرز تا اوایل فروردین به پایان می‌رسید، تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط جوی و تأخیر در رشد گندم مبارزه با علف‌های هرز نیز دیرتر و از اواخر اسفند آغاز شد و بیش از70 درصد مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن در حال حاضر در فروردین در حال انجام است.

رضایی با بیان اینکه امسال رشد علف‌های هرز بیشتر از گندم و جو خواهد بود، افزود: اطلاع‌رسانی به‌منظور مسائل فنی مربوط به سم‌پاشی علیه علف‌های هرز و آفت سن به کشاورزان در استان انجام‌گرفته است و سموم متنوع در اختیار کشاورزان قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بهترین زمان مبارزه با علف هرز و مبارزه با آفت سن است، تصریح کرد: کشاورزان استان به‌ویژه در اسفراین، بجنورد، مانه وسملقان و جاجرم همزمان با مبارزه و سم‌پاشی علف‌های هرز، سم‌پاشی و مبارزه با آفت سن را نیز شروع کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: برنامه سازمان جهاد کشاورزی تمرکز بر روی مبارزه با آفت سن گندم مادری که یکی از عوامل خسارت زا بر کیفیت گندم است زیرا مبارزه در این مرحله کمترین خسارت را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608839
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.